Gå til innhold

slaps.com med 500mhz i fsb!!!


Anbefalte innlegg

TwinMOS DDR400 "classic", ikke winbond moduler. Kjører Cas 3-3-2-2 på denne hastigheten.

 

...:::Volt Modd!!:::... er jo seff et must! rammen din burde da minst klare 500mhz med 2.85v da..( standard er 2.55 trur jeg..)

 

Minst 500Mhz ? med 2,85? Vet du overhode hva du snakker om?

 

Selv de råeste brikkene sliter med å kjøre 500Mhz.. og de få som klarer det kjører ofte 3,2-3,5vdimm.

 

JA formann, jeg hart ganske god peiling på hva jeg snakker om

 

Og man skulle nesten tro at når et par gamle råtne 266 brikker klarer 366mhz med 2.85v, burde i mine øyne et par 400mhz brikker skulle klare 500 med en saftig voltmodd og litt extra kjøling, mener nå jeg..

 

Hadde der bare vært så vell. Det er ytterst få brikker om klarer å kjøre 250(500)Mhz på 2,85 vdimm.. skal jeg være ærlig så har jeg fortsatt tilgode å se noen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De Høie Herrer inne hos Corsair er ikke helt enig med deg, diablo. DDR400 er på grensen av hva man kan kjøre DDR1-standarden på ved folkelige timings, så du skal være virkelig heldig om du får DDR400-brikker opp i 500MHz uten kraftig voltmod og god kjøling.

Lenke til kommentar
De Høie Herrer inne hos Corsair er ikke helt enig med deg, diablo. DDR400 er på grensen av hva man kan kjøre DDR1-standarden på ved folkelige timings, så du skal være virkelig heldig om du får DDR400-brikker opp i 500MHz uten kraftig voltmod og god kjøling.

 

ok da.. sorry.. MEN, hvis du leste posten min, ville du se at jeg skrev at man nok måtte ty til voltmodd og extra kjøling da..

 

men et lite spm..

 

vil ddr2 rammen være kompatibel med dagens hk? (litt off topic, men du starta det :D )

 

ps:følger ikke de høye herrer hos corsair helt med? sist jeg sjekket, fantes det faktisk ddr 466 brikker å få kjøpt da...

 

de er i allefall lansert..

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=page...fc-eca0b82ad522

Lenke til kommentar

DDR2 er en helt ny standard, og vil ikke passe i hovedkort med vanlig DDR RAM. Dagens hovedkort vil heller ikke være i stand til å utnytte den båndbredden DDR2 har å by på, så det er egentlig like greit.

 

De fleste DDR433- og alle DDR466-brikkene jeg har sett så langt trenger skremmende høy latency for å fungere på oppgitt hastighet, mens Corsair heller prioriterer raske brikker ved lav latency. Det har også vist seg ved flere anledninger at lav latency har mer å si for ytelsen til dagens dual channel chipset enn noen MHz ekstra.

 

Og jo, Corsairs Høie Herrer følger så absolutt med ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...