Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vanskelig venninnesituajon..what to do..?


Gjest Guest_WhatToDo_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_WhatToDo_*

Jeg har da en bestevenninne som er i en litt tricky situasjon, saken er at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre og hvilke råd jeg skal gi så derfor hadde jeg håpet på noen gode råd her..

 

Hun er da altså i Australia for å studere 1 halvt år. Før hun dro ble det slutt med typen hennes, men de ble sammen igjen like før hun reiste down under. I Australia møter hun en fyr som hun begynner å få et veldig nært forhold til..i begynnelsen begynner hun å få veldig dårlig samvittighet ovenfor typen sin pga denne fyren hun har møtt, særlig når de ender opp å sove i samme seng etter en tur ute (ingenting annet skjer..) Da føler hun seg som dritt etterpå..men etterhvert begynner ting å utvikle seg kan man vel si, de sender meldinger hver dag og de ender opp med å rote en eller annen kveld. Nå har det skjedd en del ganger og de sover sammen og jeg tror hun begynner å falle for han.. Typen hennes hjemme i Norge vet jo ingenting om denne utroskapen, men de krangler mye naturlig nok fordi han mener hun fester for mye og at hun svarer sent på mailer osv. Mens hun på sin side føler at han ikke savner henne fordi han sjeldent sier det.

 

Hun kommer hjem i juli, og jeg tenker at hun ikke kommer til å stoppe ved roting, men saken er jo at hun ikke har noen framtid med denne fyren der nede for han bor i Australia og hun skal snart hjem til Norge. Men det virker som hun ikke er spesielt intressert i typen sin lenger heller, virker som følelsene rett og slett har kjølnet.

 

Saken er at jeg er ganske skuffet over henne fordi hun sa til meg for ikke lenge siden at hun aldri ville vært utro fordi hun så hva det gjorde mot med (eksen min var utro mot meg og hun var den som måtte fortelle meg det, hun har aldri sett meg så knust før..) så derfor tenker jeg nå at så du ikke hva det gjorde mot meg, hun har sett det med egne øyne, men samtidig kan ikke jeg sette meg i hennes situasjon og man kan jo ikke styre følelsene sine.

 

Jeg syns det er ganske ill egentlig, men det er jo hennes liv og jeg tror kanskje ikke jeg burde blande meg for mye. Men hun kommer jo selvfølgelig til meg for råd fordi vi er bestevenninner, trenger egentlig noen andres synpunkter her, for jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si til henne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun oppfører seg som en stygg liten bitch, og eg håper hun brenner seg kraftig.

 

Bare så synd at han hjemme i Norge nok kommer til å få det drit pga denne hookeren.

 

Hun kunne i det minste hatt "baller nok" til å gjort det slutt med han i Norge hvis han ikke betyr mer for henne enn det hun viser her.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Unhappy_*

Men jeg føler heller ikke jeg kan dømme henne når jeg ikke har vært i situasjonen selv? Men jeg kjenner henne ikke helt igjen, for jeg trodde aldri hun kunne gjøre noe sånt og nå er jeg bare skuffa over henne. Og jeg mente at hun burde vært singel da hun dro dit, ikke blitt sammen med kjæresten igjen..hun vil kanskje ha i både pose og sekk..vet ikke hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar

Har null respekt for slike folk. NULL. Egoistisk drittsekk er beste betegnelse på slike personer som gjør slike ting.

 

Ikke klarer eg å i det hele tatt føle noe som helst sympati for henne. Hun setter i tillegg deg i en bedreten situasjon. Hun fortalte deg om eksen din, og det tror eg nok du satte pris på at hun gjorde, slik at du slapp å bli lurt mer. Så du kan jo være like snill du.

 

Ikke det at eg hadde gjort det, men eg hadde hvertfall passet på å minne henne på ka hu har gjort i enhver situasjon eg hadde hatt muligheter til det. Til hun ikke orket å ha dette uoppgjort med "typen" sin.

 

Skitne kjerring.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Unhappy_*

Skjønner at du blir provosert..men slapp av litt med ordbruken din.

Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å fortelle typen hennes om det, men jeg skjønner ikke hvordan hun skal klare å face typen sin når hun kommer hjem igjen, klarer hun å leve med det? Og når mistet hun samvittigheten sin, er det så enkelt? skummelt..

Lenke til kommentar

Venninna di har mistet kontrollen. Hun trodde sikkert at hun visste hva hun gjorde. Allerede fra begynnelsen av burde hun sagt til den australske lover boy'en at hun hadde kjæreste hjemme i Norge og ville være trofast, noe du også kunne ha rådet henne til. Hvis et forhold skal kveles, må det kveles i fødselen.

 

Hva nå? Hun må velge. Det er ikke sikkert at hun flytter tilbake til Norge, kanskje blir det bare en kort tur til Norge og så tilbake til den store kjærligheten i Australia? Slikt har skjedd før. Hun kan bli farmerkone i the Outback for alt vi vet.

Nå kan du hjelpe henne til å velge (hvis du orker, midt i alt lurifakseriet). Jeg ville ha rådet henne sterkt til å be om en (ny) pause i forholdet til den norske kjæresten.

Lenke til kommentar

Jeg synes vennina de skal få gjøre som hun vil . Er hennes liv , det er hennes studietur , hennes eventyr og opplevelser. Jeg synes hun skal han den gutten i Australia som hun vil. Skal få feste så mye hun vil. Man er kun ung en gang i livet . Om 5 eller 10 år er det umulig å kunne gjøre det samme igjen. La henne ha det morro og skøy . La henne ta de konsekvensene som kommer. Så vil hun lære av det med tiden. Hun må innse det selv for å se realiteten.

 

Ting må bare aksepteres. Er man så firkantet at man ikke liker det. Så tenker man kun på seg selv.

 

Hva kan vi vite , kanskje kjæresten hjemme i Norge er utro. Bare det at vennina de har en type i Australia sier bare at hun har ikke en fremtid med han hjemme i Norge. Hun vil sikkert ikke ha en seriøst forhold men noen hun kan være sammen med . Sove ilag med og kose med .

 

Iallefall det å gå inn i situasjonen vil bare ødelegge alt. Gjør ting verre .

Lenke til kommentar
Men jeg føler heller ikke jeg kan dømme henne når jeg ikke har vært i situasjonen selv? Men jeg kjenner henne ikke helt igjen, for jeg trodde aldri hun kunne gjøre noe sånt og nå er jeg bare skuffa over henne. Og jeg mente at hun burde vært singel da hun dro dit, ikke blitt sammen med kjæresten igjen..hun vil kanskje ha i både pose og sekk..vet ikke hva jeg skal gjøre..

Er nok mange som vi ha i både pose og sekk. Hun hadde sikkert ingen planer om å finne seg en annen fyr men stoppet det heller ikke når det skjedde. Det at de slo opp for så å bli sammen igjen viser jo at forholdet ikke har vært helt stabilt på en stund og sjansen for at hun ville finne seg en annen var derfor større i utgangspunktet.

 

Det at hun ville bli sammen igjen synes jeg er et tegn på at hun var redd typen ville finne seg en annen mens hun var borte, og tror mange jenter liker følelsen av å ha en hjemme som savner og venter på henne. Er enig i at de aldri burde blitt sammen igjen før turen, men heller ventet til hun kom tilbake og se hva de ville da.

 

Forholdet med han i Australia kommer ikke til å vare og er nok bare et spenningsmoment. Når hun kommer tilbake vil han sikkert bli glemt og hun vil igjen kaste seg over typen. Gjør hun dette mener jeg hun er en egoistisk drittkjerring som burde lære å ta konsekvensene av sine egne handlinger. Hadde vært tilpass for henne om typen fikk vite om hennes lille eventyr og at hun ikke fikk den velkomsten hun sikkert håper på.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Unhappy_*
Men jeg føler heller ikke jeg kan dømme henne når jeg ikke har vært i situasjonen selv? Men jeg kjenner henne ikke helt igjen, for jeg trodde aldri hun kunne gjøre noe sånt og nå er jeg bare skuffa over henne. Og jeg mente at hun burde vært singel da hun dro dit, ikke blitt sammen med kjæresten igjen..hun vil kanskje ha i både pose og sekk..vet ikke hva jeg skal gjøre..

Er nok mange som vi ha i både pose og sekk. Hun hadde sikkert ingen planer om å finne seg en annen fyr men stoppet det heller ikke når det skjedde. Det at de slo opp for så å bli sammen igjen viser jo at forholdet ikke har vært helt stabilt på en stund og sjansen for at hun ville finne seg en annen var derfor større i utgangspunktet.

 

Det at hun ville bli sammen igjen synes jeg er et tegn på at hun var redd typen ville finne seg en annen mens hun var borte, og tror mange jenter liker følelsen av å ha en hjemme som savner og venter på henne. Er enig i at de aldri burde blitt sammen igjen før turen, men heller ventet til hun kom tilbake og se hva de ville da.

 

Forholdet med han i Australia kommer ikke til å vare og er nok bare et spenningsmoment. Når hun kommer tilbake vil han sikkert bli glemt og hun vil igjen kaste seg over typen. Gjør hun dette mener jeg hun er en egoistisk drittkjerring som burde lære å ta konsekvensene av sine egne handlinger. Hadde vært tilpass for henne om typen fikk vite om hennes lille eventyr og at hun ikke fikk den velkomsten hun sikkert håper på.

 

Jeg vet bare ikke om hun klarer å leve med det hun har gjort når hun evt ser typen sin igjen? Vet ivertfall at jeg ikke hadde klart å leve med med selv. Det er jo noe annet når hun er der nede så langt borte fra han og ikke tenke helt på konsekvensene, men jeg er redd hun kommer til å få seg en smell når hun kommer hjem, en slags "reality-ckeck"..men jeg har tenkt og kommet fram til at jeg tror jeg lar vær å si hva jeg mener om saken..og si at jeg ikke vil blande meg så veldig inn i det egentlig.. Men hva slags råd hadde dere gitt i denne situasjonen..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...