Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internet Explorer og Mozilla Firefox inkompatible?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skrev tidligere en post om at IE (6, 7 og 8) henger seg opp etter at jeg hadde flyttet midlertidig internett filer mappen. ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1088347 )...

 

...men det at jeg hadde flyttet på midlertidig internett filer mappen var faktisk ikke problemet.

 

Som en kort repetering av hvordan problemet arter seg: Hvis jeg bruker kun IE, så virker den greit og i 'evigheter'. Men bruker jeg i tillegg Mozilla Firefox, så vil enten kun et eller to vinduer med IE virke, og om man prøver å åpne nye vinduer vil disse bare 'henge' i evigheter. Men det verste av alt er at når IE henger seg opp på denne måten, går det ikke an å logge seg på Live Messenger.

 

Jeg har nå reinstallert maskinen, og som tidligere installerte jeg med XP Pro, lastet ned alle nødvendige oppdateringer samt de fleste valgfrie, og så valgte jeg IE8 og siste Mozilla Firefox (den norske versjonen). Har installert noen få andre ting: AVG Free 8.5, uTorrent, emule, Office 2007, Nero Burning Room og Adobe Reader, og Adobe CS2 og det var det. Ingenting annet er installert. Vel, en add-on på Firefox har jeg også installert (Adblock plus).

 

Jet VET at weblesere som Firefox er bedre enn IE, men jeg synes det ville vært greit å ha muligheten å veksle mellom begge weblesere.

 

Men som jeg skrev tidligere: Det verste med dette problemet med at når IE først henger seg opp, så går det heller ikke an å logge seg på Live Messenger. Det må da en restart til for midlertidig å løse problemet. (Og etter min ferske reinstallering har jeg enda ikke reinstallert Live Messenger enda, så man kan utelukke at det programmet er årsak for inkompatibilitesproblemet.)

 

Jeg lurer nå selvfølgelig på om det er flere som har både IE (6, 7 eller 8) installert sammen med den norske Mozilla Firefox, og som opplever det samme problemet? ...Og som har funnet en evt. løsning på problemet - annet enn ikke å bruke IE naturligvis?

 

Overskriften spør om det er en inkompatibilitet med IE og Firefox, men jeg funderer naturligvis på om det er en av de få andre installeringene jeg har i maskinen som skaper problemet? Men jeg tror ikke at det er programmene uTorrent, Nero eller emule som er problemet, siden jeg bruker de samme versjonene som tidligere; IE Og Mozilla virket perfekt på samme maskin(er) inntil rundt nyttår, så da mistenker jeg enten at det en oppgradering av Firefox, AVG eller en Microsoft oppdatering har skylda. Foruten for XPs egne innebygde brannmur har jeg absolutt ingen annen brannmur på maskinen (maskinen er plugget rett i veggen i en fiberoptisk linje uten et mellomledd slik som et modem - og som jeg skrev i tidligere post gjelder det samme problemet også med en rekke andre maskiner jeg også har både IE og Firefox installert.)

 

Vel, jeg skriver denne posten mer som en oppdatering og som en avslutning av min tidligere post enn om et håp om å få et annet svar enn at jeg skal slutte å bruke IE8 ;)

Endret av NorseGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...