Gå til innhold

Forskjellige kort på SLi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg lurte på å oppgradere riggen med å sette inn et ekstra skjermkort. Da står det mellom å kjøpe dette kortet brukt for 500kr: Gigabyte geforce 9600 512mb.

Eller dette kortet nytt: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=419737

for 749,-

Kortet jeg har fra før er XFX Geforce 9600GT 700M 512mb

Og dessuten lurer jeg på om jeg vil merke mye forskjell eller om det bare er snakk om et par ekstra bilder i sekundet? Og om det vil kreve for mye av strømforsyning?

Resten av riggen:

Strømforsyning 600W

Core 2 duo E8400 prosessor

2GB ram

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få opptil 60% mer ytelse i spill.. Har du 10 fps kan det bli 16, men det kommer helt an på hovedkortet ditt.

Syns ikke 9600gt er noe spesielt jeg da. Kan godt være du hadde tjent på å kjøpe et annet kort, men det er lommeboken som bestemmer.

Skrevet (endret)

Vær også obs på at ikke alle de forskjellige merkene av kortene er likt klokket. Dvs: et asus 9600gt kan gå på 800mhz core og 1800mhz ram, og et evga 9600gt kan gå på 850mhz og 1900mhz.. (tallene bare for å illustrere)

Og om jeg ikke tar mye feil, vil du da få problemer med å få kortene til å samarbeide.

Strømforsyningen burde klare seg, har testet 8800gt sli på en 500W med null problemer.

Endret av Sitech
Skrevet

Etter det jeg har lest så vil det kortet som har størst klokkehastighet klokke seg ned til det som har minst. Vet ikke hvor vidt dette stemmer, men

Skrevet
Du kan få opptil 60% mer ytelse i spill.. Har du 10 fps kan det bli 16, men det kommer helt an på hovedkortet ditt.

Syns ikke 9600gt er noe spesielt jeg da. Kan godt være du hadde tjent på å kjøpe et annet kort, men det er lommeboken som bestemmer.

¨Det har vært rapportert tilfeller der 2*9600 gir over 100% økning, og der er ikke uvanlig å tjene ca 90% ytelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...