Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun er så vinglete. hva skal jeg gjøre?


Gjest Stø som et fjell (egentlig)

Anbefalte innlegg

Gjest Stø som et fjell (egentlig)

Nå har jeg ett stort problem. Kan være meg som hauser det opp, men det er meg det gnager på så...

 

Jeg har møtt en kjempefin jente. Vi traff hverandre før jul, og ble til slutt sammen. Det gikk da litt over en måned før hun kom med "er blitt rart mellom oss, du føles mer som en venn, kan vi ikke være venner?" og gjorde det slutt. Jeg sa hva jeg mente om saken, og at det var hun som hele tiden aldri hadde tid. Ja, hvertfall så ble hun lei seg hun også.

 

Jeg sa at jeg fortsatt hadde følelser for henne, så hvis hun skulle ombestemme seg så visste hun hvor jeg var. Jeg ville på ingen måte bli hennes venn, men være noe mer ;) . Det umulige skjedde, ca tre uker etter bruddet tok hun kontakt. Og viste klart at hun hadde følelser for meg.

I løpet av den første måneden sammen hadde vi ikke noe annen intim kontakt en klining, så nå ville jeg hvertfall vise at jeg var ordentlig tiltrukket av henne rent seksuelt også. Så dermed startet vi å ha sex, som nå sikkert skjer fra 2-3 ganger i uka, noe som er brukbart siden vi begge bor hjemme og er 20. (er ikke så gøy med foreldre i hus da).

 

Men hvertfall forholdet vårt blusset opp igjen, dette er jeg sjeleglad for. Men det er ting som plager meg. Nå har kjent henne i 5 mnd. Og hun har aldri tatt med meg hjem? Hun virker også veldig vinglete med tanke på følelsene hennes. Dette syntes jeg blir så uretferdig. Jeg skal gå å tenke på hva hun tenker, mens hun vet jeg er stø som et fjell når det kommer til henne. (usikkerheten min kommer nok av at hun gjorde det slutt første gangen).

 

Dette blir jeg veldig sliten av, så nå vurdere jeg kanskje å slå opp. Men det vil knuse meg mer tror jeg :cry:

Fader ta, jeg kan bare ikke ha det som nå. Enkelte dager blir jeg liggende oppe om natten fordi da har hun vært unnvikende. Dette skjer ofte folkens, er derfor det plager meg.

 

Har dere noen råd? Eller har noen opplevd noe liknende? Trenger så sårt råd nå... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke du skal være så opptatt av at hun ikke har tatt deg med hjem, virker ikke som at forholdet er spesielt stabilt og da er det ikke alle som er så lystne på å presentere kjæresten (?) for familien.

 

Men hun dumpa deg, og du sa at hun visste hvor du var hvis hun ville ha deg tilbake? Big mistake.

Lenke til kommentar
Synes ikke du skal være så opptatt av at hun ikke har tatt deg med hjem, virker ikke som at forholdet er spesielt stabilt og da er det ikke alle som er så lystne på å presentere kjæresten (?) for familien.

 

Men hun dumpa deg, og du sa at hun visste hvor du var hvis hun ville ha deg tilbake? Big mistake.

Enig her. Ved å gjøre deg tilgjengelig for henne på denne måten gir du deg selv en dårlig rolle. Hørt sangen "for jeg er den du veit, sier aldri nei, jeg kommer alltid løpende til deg.."

Ettersom jenta nå vet hvor tilgjengelig du er gir du henne kontroll og hun kan tillate seg selv og vingle fordi hun vet at du vil være der uansett. Ville vært tydeligere mot jenta og fått klart frem at det er enten eller. Enten så vil hun virkelig være med deg og oppfører seg deretter, eller så får hun finne en annen å leke med.

Ikke finn deg i hva som helst selv om du liker henne. Er jo tydelig at du legger mer i forholdet enn hun kanskje gjør og en slik skjev fordeling er ikke gunstig i lengden.... :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_T.S_*

Dere har rett, ser det jeg også.

 

Det bare går ikke det der, men jeg kjenner jo at bare tanken på å "miste" henne fullstendig knuser meg.

Så vil egentlig unngå det så lenge som mulig, og hvertfall nå i eksamensperioden.

Kan jo prate med henne ja. Gi henne et ultimatum: Alt eller ingenting. Er det lurt? :hmm:

Lenke til kommentar
Dere har rett, ser det jeg også.

 

Det bare går ikke det der, men jeg kjenner jo at bare tanken på å "miste" henne fullstendig knuser meg.

Så vil egentlig unngå det så lenge som mulig, og hvertfall nå i eksamensperioden.

Kan jo prate med henne ja. Gi henne et ultimatum: Alt eller ingenting. Er det lurt? :hmm:

 

Det kan være lurt å sette ned foten ja.. Vinglete kvinnfolk er jævlig irriterende, samt bortkasta tid.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det en big mistake?

 

Fordi hun da har muligheten til å gjøre hva hun vil mens han står på vent, og så står han klar til å ta henne tilbake når det måtte passe henne.

 

Det kan du godt si, men som jeg ser det er denne kommentaren en stor årsak til at de overhode er sammen...

 

Så får man heller jobbe med maktfordelingen i forholdet; evt, det får gå som det går.

Lenke til kommentar

En ting skal du være trygg på. Slik ståa er kommer du til å få en nedtur uansett hva du gjør. Du er i et forhold der hun ser på deg som underlegen på et eller flere nivå.

Det bettyr ikke at du er det i andre menneskers øyne vel og merke! Få avbrutt forholdet jo før jo heller og gjør det klart for henne (og deg selv) at løpet er kjørt.

Vær klar over at du ikke vil få positive erfaringer av å være i et slikt forhold. Holder du forhold aktivt lenge nok med slike jenter ender du opp med å bryte ned din egen selvrespekt. Jeg snakker av erfaring og kjenner det lukter svidd av hele opplegget hun driver på med. Bedre lykke med neste kjæreste :) ( for det order seg raskere enn du tror )

Lenke til kommentar

her har du fått mange gode råd, og jeg vet du har det vaskelig.

 

Jeg ville latt det gå litt mer tid siden dere er inne i eksamenstider, men hvis du er redd for at hvis det blir slutt eller krangling kan gå utover skolen.

 

men snart må du sette foten ned, fortelle henne hva du går og tenker på hvordan du har det, og at du ikke vil ha det slik lenger. ta meg som jeg er eller la være.

 

Det du vil være mest redd for da, er at hun velger l være, men selv om du er redd for det må du egentlig gjøre det. kanskje hun også tenker på ting om nettene og ikke får sove?

 

Det er så mange jente der ute, og ja du har en trist liten periode, så er du videre. det også med tanke på alderen din:)

 

Håper det ordner seg til det beste.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

hei

flere her som sier at hun player deg, men det trenger slett ikke være tilfellet

det at hun dumpet deg først kan være fordi hun syntes ting gikk fort, var usikker på egne følelser osv, men tydeligvis fant hun jo ut av det.

 

Men forholdet deres kan jo ikke fortsette slik det er nå, at du går rundt og er usikker, så da er det bare en ting å gjøre: Konfronter henne. Spør hvorfor hun ikke har tatt deg med hjem. Si at du synes det er kjipt at hun vingler, og at dere må gjøre noe med det.

 

Å snakke om det er det eneste som funker. Hvis du bare dumper henne, blir det jo kjipt for begge!

 

Jeg var sammen med eksen min i 3 år, og i begynnelsen av forholdet vårt oppførte jeg meg kanskje litt som dama di, av en rekke grunner, men han tok det opp og da skjerpet jeg meg.

Lenke til kommentar
Jeg var sammen med eksen min i 3 år, og i begynnelsen av forholdet vårt oppførte jeg meg kanskje litt som dama di, av en rekke grunner, men han tok det opp og da skjerpet jeg meg.
Nettopp; Du var sammen med han i tre år.

Det burde vel gi en god pekepinne på hvorfor noen anbefaler han å ta til vett før ting blir enda mer komplisert. Et forhold som starter ut på den måten har ikke en sjanse i hel..te spør du meg...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_T.S_*

Nå har det virkelig skjært seg altså. Dama hadde en av de nekte å svare dagene! Og dum som jeg er ringte jeg for å prate ut om det ( i fylla så og si, er beruset akkurat nå btw ). Dette ble en time lang samtale, hvor hun selfølgelig vinkler det til at hun er interesert og sånn når jeg først setter regler. Men etter en time lang samtale avsluttet hun plutselig rart. Og når jeg kom fram til vennene mine sa de: prioritet...det er noe du burde lære deg! Så stakk de.

 

Så nå sitter jeg her så fint da. Enda mere usikker på "dama"? og i krangel med to bestekompiser.

Er helt jævlig nå. Sitter å griner faktisk :cry:

første gang på flere år...

Hvorfor akkurat meg, klarte meg mye bedre uten en eneste jente. Er hennes feil alt sammen. Hun bryter meg ned :(

Tror jeg bare blir oppe i hele natt, sove får jeg ikke...

Lenke til kommentar

Du virker som en flott fyr, og det suger sinnsykt, trust me!

Men hvis 'dama' di ikke vil ta kontakt eller snakke om det kan du stoppe kontakten fra din side og ser om hun reagerer, for å vise om hun virkelig bryr seg. Det gjorde jeg, det var ensomt og leit for meg (men et par guttekvelder og fester fiksa det) - så tok jeg kontakt etter en månde og hun sa hun hadde hatt det forjævlig uten meg, og at du savna meg som hun grein.

 

Lykke til mann, hvis du vil snakke, bare PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...