Gå til innhold

Canon 5d2 og Photoshop CS3 - ikke muligheter for raw!


Anbefalte innlegg

I dag kjøpte jeg 5d 2 med ef 24 - 105mm. Jeg har ikke fått testet det så voldsomt ennå, men det virker som et kompetent kamera...

 

Men problemet mitt er at raw-filene ikke lar seg åpne i Photoshop CS3. Nå har jeg lastet ned Adobe DNG-konverter, og dermed får jeg jobbet meg rundt problemet, men det blir tungvint! Jeg har også Canon 1ds3, og der åpner jeg raw-filene rett i Photoshop CS3. Så vidt jeg husker, lastet jeg ned en oppdatering, og så gikk det som hakka møkk.

 

Problemet mitt er at 5d2-en skal brukes på jobb, og der har jeg Photoshop CS2. Spørsmålet til de som har erfaring med det, er om jeg kan åpne dng-filer i Photoshop CS2? Ellers sliter jeg... Etter å ha brukt nesten 30 tusen på fotoutstyr, er det tvilsomt om jeg får innvilget oppgradering til CS4, for å si det sånn. Jeg må jo skifte ut pc-en på jobb også (det måtte jeg gjøre hjemme også da jeg kjøpte 1ds3).

 

Jeg vet ikke om det er noen av dere som har sammenlignet 1ds3 og 5d2. Vel, for de som er interessert i mine subjektive meninger - bildekvaliteten ser veldig lik ut, men når det gjelder det meste annet, er 1ds3 suvernt kongen på haugen, både når det gjelder fart (både mht. autofokus og bilder per sekund) og byggkvalitet. Jeg synes også at lysmålinga på 1ds3 er bedre, men har som nevnt ikke fått testet skikkelig.

 

Og så et spørsmål til slutt til dere med 5d2: Kan jeg importere hd-filmen fra CF-kortet i Pinnacle Studio 12 Ultimate? Jeg tviler vel på om jeg kommer til å bruke denne funksjonen noe særlig, men den må jo utprøves.

 

eitp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...