Gå til innhold

Ny tlf som er god på samtale, batteritid og er liten og hendig...


Anbefalte innlegg

Jeg må ha ny tlf da min nåværende etter noen års tjeneste ikke er brukandes. Jeg har ikke oversikt over markedet, men jeg er ute etter en tlf uten for mye dill som:

 

- Er slank og hendig med gode taster.

- Har god batteritid

- God lydkvalitet (samtale)

- Lett å skrive SMS på.

 

 

Jeg driter i kamera, 3G, Wifi osv...jeg skal ringe og sende meldinger stort sett, men selvfølgelig, det skader ikke om den har noen ekstra funksjoner, men det over er 1. pri.

 

Har selv sett på Nokia 6700 som skal komme, men usikker på om den er beste valg - eller når den ankommer.

 

Takker på forhånd for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med w890? den er slank, kvalitets følsen er på plass med tanke på at casingen er i metall, jeg syntes forøvrig både samtale kvaliteten og batteriet er mer enn tilfredstillende til mitt bruk! hvis ikke kan du jo ta en titt på 6600 slide/fold, c510 eller w595:)

Lenke til kommentar

Jeg hadde egentlig tenkt meg Nokia igjen da menyene er veldig ok, men når kommer egentlig 6303 og 6700 på markedet, noen som vet mer nøyaktig?

 

Dog ser jeg jo at SE w890i er ok priset nå, men er det andre modeller i prisklassen som overgår den og er små og hendige med overnevnte kvaliteter?

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Jeg hadde egentlig tenkt meg Nokia igjen da menyene er veldig ok, men når kommer egentlig 6303 og 6700 på markedet, noen som vet mer nøyaktig?

 

Problemet med Nokia telefoner er at de stort sett har laber batteritid kontra Sony E er min erfaring etter å lest tester i 3 dager. Byttet selv fra Nokia til SE nå spesielt grunnet batteritiden er klart bedre..

Lenke til kommentar
jeg oppnår hvertfall mellom 3 og 4 dager mellom hver gang jeg må lade min. Snakker i tlf ca 1 time om dagen og tar litt bilder, spiller litt osv. Kjempe fornøyd med det.

 

Det beste telefonen (batteri) fra Nokia jeg har sett har 6 timer taletid over GSM, de beste fra Sony E ligger på 10 timer og det blir da faktisk nesten dobbelt så bra batteritid og for meg er dette utrolig viktig.

 

Min Nokia 5220 lader jeg etter 2 dagers bruk og den har oppført taletid på 5,3 timer det blir for dårlig for meg. Det tar også 4-5 timer å lade den opp (håpløst)

 

Da jeg bruker mobilen mye så blir man bare drit lei så valget for meg var enkelt. Nesten dobbel så bra taletid og dobbel så rask å lade opp gjorde utslaget for Sony E denne gangen.

 

W6600 slide er oppført med 4 timers batteritid (elendig) og den for minus for dårlig kamera og har heller ikke super 3G så dette var et dårlig tips sjekk heller ut Sony W595 og W715 disse får man nå billigst hos Elkjøps nettbutikk av en merkelig grunn og batteritid opp mot 10 timer for begge to og terningkast 5 og 6 fra amobil.

 

Spesefikk på Nokia 6600 slide!

 

# Taletid i GSM-nettet: 4 timer

# Bluetooth: Ja

# 3G: Ja

# Radio: Ja

# Kamera: 3.15 megapiksler

# Super-3G: Nei

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg må si at min 6600 slide har meget bra batteri, lader den 2 ganger i uken, og jeg bruker den rimelig mye... ringer endel i jobb sammenheng+sms og bruker den også ganske mye privat...

 

må innrømme at jeg ikke vet så mye om når 6700 og 6303 kommer ut, men regner ikke med at de kommer med det aller første... ikke 1 halvdel av 2009 hvertfall.. men, som sagt... wild guess her!

 

og hvis du føler at w890 er utdatert og gammel, så er vel kanskje ikke KU990 noe og satse på heller... men hvis du først er inne på LG touch, kan du jo sjekke ut KP500...:)

Lenke til kommentar
Jeg må si at min 6600 slide har meget bra batteri, lader den 2 ganger i uken, og jeg bruker den rimelig mye... ringer endel i jobb sammenheng+sms og bruker den også ganske mye privat...

 

må innrømme at jeg ikke vet så mye om når 6700 og 6303 kommer ut, men regner ikke med at de kommer med det aller første... ikke 1 halvdel av 2009 hvertfall.. men, som sagt... wild guess her!

 

og hvis du føler at w890 er utdatert og gammel, så er vel kanskje ikke KU990 noe og satse på heller... men hvis du først er inne på LG touch, kan du jo sjekke ut KP500...:)

 

Nei nei den har elendig batteritid 4 timers taletid over GSM er jo helt håpløst spør man meg.

 

Utdrag fra amobils test på 6600 slide!

Labert kamera og svakt batteri

 

Et av de største ankepunktene med 6600 Slide er batteriet. Med en taletid på rett over tre timer i 3G-nettet er det fort gjort å gå tom for strøm hvis du er borte fra lademulighetene litt for lenge. Du kan heldigvis lade telefonen med USB-kabel, slik at du ikke trenger å drasse med deg en ekstra lader dersom du har laptop med deg.

 

Dersom du er ute etter en telefon som kan ta over for det vanlige kameraet ditt i nødsituasjoner, er ikke 6600 Slide det beste valget. Bildene blir generelt for dårlige til å brukes i noe fotoalbum.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Det jeg vel egentlig lurer på er vel om w890i er et dumt valg i dag til 1779+frakt. Det er litt over det jeg hadde tenkt å bruke, men hvis jeg får en god tlf med god standbytid så kan jeg strekke strikken dit.

 

Jeg sto mellom denne og W595 og valgte å legge på 200,- og kjøpe sistnevte da alle jeg snakket med syntes w890i hadde gått noe ut på dato og var vel traus og kjedelig i forhold.

 

W595 er mer som et frisk pust og den har klart bedre MP3 spiller og skrytes for det elegante og kompakte designen.

 

Nå selges den som skrevet billigst hos elkjøps nettbutikk 1989,- pluss 89,- i frakt (billig frakt)så jeg må jo si jeg heller hadde valgt den noe jeg også gjorde :)

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...mgAAAEeo25R0Sto

 

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_w595/56901

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Hmm, prøvde en w890i og den er jo dårligere enn 6300 som jeg har haltende i dag og tastene er jo ikke gode. Knotete synes jeg.

 

Utrolig vanskelig å finne noe brukandes. W595 vil jeg ikke ha, liker ikke den.

 

Du virker da veldig kresen så kanskje du bør oppsøke en stor elgigant så får du trykke og kjenne på hva du liker. Dette blir mitt beste råd til deg i stedet for at man skal sile ut en og en her inne... Det er vanskelig å finne den perfekte tlf for den er ikke laget enda og spesielt til 1600/1800,-. Du må du nok innfinne deg med at alle har et eller annet du ikke blir 100% fornøyd til denne prisen... Skal du ha best batteretid så kjøper du Sony E enkelt og greit, kan du file på dette så kanskje Nokia har en modell du vil like bedre. Nokia 6300 har jo elendig batteritid 3,5 timers taletid ved GSM men kjent for sine gode taster. Du vil jo neste doble dette hvis du finner en Nokia på sitt beste pr nå med rundt 6 timers taletid hvis den finnes til din pris...

 

Lykke til videre!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg må si meg utrolig uenig med Jada-jada i denne saken. Jeg har selv lest testen på amobil og ble utrolig forundret over hvordan de får så TOTALT annerledes resultat på batteri enn meg og mine kollegaer. Siden vi jobber med salg så ringer vi MYE ila av en dag, og jeg har de siste årene vært nødt til å lade tlf hver natt for å ha nok strøm til neste dag. Nå, med Nokia 6600 slide så går det 3-4 dager mellom hver gang jeg lader og mine kolleger opplever ca det samme. Jeg vil tippe det da er snakk om ca 4-5 timers taletid fordelt over disse dagene, en del sms skriving, fotografering(enig i at kameraet ikke er all verden) og litt for mye Sudoku.. :-) Mao langt fra de resultatene Amobil fikk.

 

Cybervision sier han driter i kamera, super 3g, wifi osv så da er det ingen vits å tenke på det heller.

 

Dessuten har den supergod kvalitet, kjempegode taster, er rask og lydkvaliteten er utrolig bra med den innebygde lydforbedreren.

 

Jeg kan ikke uttale meg om w890i da jeg ikke har prøvd den, og det er sikkert en strålende telefon, men for meg virker 6600 slide som en langt bedre telefon for deg cybervision!

 

Håper nokia lager en 6601(kan kalle den hva de vil egentlig) der de setter høytaleren på forsiden eller siden isteden, da det er håpløst at den sitter under telefonen når den ligger på bordet.

Lenke til kommentar

Jeg var rundt og prøvde å se på 6600, men ingen av butikkene hadde den på lager. Jeg har hatt slide før og da var det vanskelig å treffe 1,2 og 3 på tastaturet med mine litt store fingre.

 

Inntil videre har jeg nå funnet frem gode gamle T630 fra SE som lå i ei skuff her, fungerer jo fint den og, men litt utdatert osv...

 

Jeg må da ærlig talt si at jeg ikke synes jeg er kresen ang 890i, tastene på den er da vitterlig nokså sammenklemte og små for mennesker som ikke har barnehender...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...