Gå til innhold

Laptop pc 6-8K {Spilling,surfing,film etc}


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal kjøpe meg en ny pc. Den skal hovedsaklig brukes til spilling, og surfing, men også

til litt skolearbeid. Det er også et pluss om jeg ikke trenger å kjøpe en ny pc til vidergående(begynner i 9. til høsten).

Jeg har lest litt på diverse fora, og funnet ut at denne pcen er god for pengene, og til mitt forbruk: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...t:10567338;fl:0

Jeg har valgt å oppgradere minne til G.SKILL 4GB DDR3 1066MHz SO-DIMM CL7 Kit (2GBx2) (den billigste 4 GB'en), og til 250GB SATA 7200RPM 2.5" harddisk. Dette kommer på i 8 178,- kr. Dette er omtrent det lengste jeg vil strekke meg.

 

- Så mitt spørsmål er da om det finnes noen bedre pc'er som passer til beskrivelsen?

- Jeg trenger ikke nødvendigvis å kjøpe pc akkurat nå, og tror dere jeg vil få mer få pengene i slutten av juni?

Endret av Xyng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Vista/XP hjemme? Eller så må du legge på 1200,- til. De fleste ferdige PCer har dette inkludert i prisen. Så da snakker vi om en del mer her.

 

Skjermen er ikke spesielt imponerende heller. Er vel relativt sikker på at du finner bedre for 9500,- (som det sblir ca).

 

EDIT: Her fant jeg en ca 2500,- billigere. Dåligere CPU på denne, men bedre skjermkort. Samme bare med 1 GB.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Joda jeg ser at det er en bra PC. Skjermkortet og prosessoren er bra. Noe av det beste på markedet til prisen; men jeg ville personlig kjøpt den som er 2500,- billigere. Tenker ikke det er enorme forskjeller å spore for vårt øye på de fleste spill. I kraftige applikasjoner vil den fra Multicom dra i fra. Spørsmålet er egentlig om den prosessoren og LED i forhold til TFT er verdt 2500,-? Det er det kun kjøper som kan svare på:)

Lenke til kommentar

Jeg har XP hjemme, og ettersom hva jeg har forstått så følger det med Windows 7 beta versjon?

Har vurdert 6930G'en, og lagt merke til at det finnes 2 forskjellige versjoner, med 1000 kr i forskjell? Hvilken av dem bør jeg velge? :innocent:

 

Edit: Jeg skal spille mest CS og Football Mananger på denne pcen, men muligens også BF2 og COD og lignende. Vil jeg merke det på prosessoren hvis jeg velger Aceren?

Endret av Xyng
Lenke til kommentar

Det er mye klager på ditt og datt. Jeg har sagt det før og sier det igjen; jeg tenker innhold gir blaffen i merke. Akkurat som i bilproduksjon er det bare et fåtall produsenter. 2-3 lager alle typer skjermkort, kabinett, skjermer osv. Putter forskjellig merke på utsiden for å skape konkurranse. Lilleborg som produserer Zalo er et anet eksempel. Lager alle andre produkter også og konkurrerer med seg selv:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da får jeg vel dra opp denne tråden igjen.

Jeg har enda ikke fått kjøpt meg pc, men har funnet noen nye alternativer. Er dette tilbudet fortsatt gjeldende?

 

Har også sett på Acer sine 6930G og 7930G, og er disse noe å satse på?

Eller har dere noen bedre for samme pris?

 

Og kommer det noen spennende pc'er i denne prisklassen i nærmeste framtid?

Jeg tenker fortsatt i prisklassen 6000-8000 KR.

 

 

 

 

 

-Hilsen en forvirret 8.klassing som skal kjøpe PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...