Gå til innhold

Minibærbare får Googles OS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
OMG! Hvor fett hadde det ikke vært om Google lagde sin egen linuxdistro!

Uh, går det ikke lenger spekulasjoner i at google kjører sin egen interndistro?

Og sånn ellers hadde det sikkert blitt litt skummelt å la google ha kontroll over så mye. Ikke legg alle egga i samme kørj, osv.

Skrevet

tror nok serverparkene til google kjører en ganske hjemmelaget distro nå for tiden ja.

og at en finner ett par high end telefoner (og en proto-netbook ;)) med 800x400 betyr ikke at det er en såpass vanlig oppløsning at en kan avfeie en større enhet som lavoppløst...

Skrevet

Uh, går det ikke lenger spekulasjoner i at google kjører sin egen interndistro?

Og sånn ellers hadde det sikkert blitt litt skummelt å la google ha kontroll over så mye. Ikke legg alle egga i samme kørj, osv.

Hva Google kjører internt har vel liten betydning? Men de kjører en del Ubuntu på arbeidsstasjonene, men jeg vet ikke hvor stor andel.

Uansett så er Android fritt og har åpen kildekode. Du kan når som helst gå inn og undersøke kildekoden, om du mistenker at Google har lagt inn noe uønsket, så her har du ikke noe å frykte.

Skrevet
og at en finner ett par high end telefoner (og en proto-netbook ;)) med 800x400 betyr ikke at det er en såpass vanlig oppløsning at en kan avfeie en større enhet som lavoppløst...

Hva som er definisjonen på lav oppløsning når det gjelder paneler på syv tommer vet jeg faktisk ikke, f.eks. Asus Eee 700 har en oppløsning på 800x480, noe som ikke bare jeg synes er svært upraktisk. Mulig paneler på syv tommer ikke finnes i en høyere oppløsning, men da velger jeg heller enten en mobil med qwerty-tastatur eller en nettbok.

Alpha 680 er slik jeg ser det hverken fugl eller fisk..

Skrevet
Ja gud hvor deilig, verden er reddet!

Men ærlig talt, Google begynner nå og skli rimelig langt fra den opprinnelige sysselsettinga.

Google blir snart det nye MS, og hatet av alle.

Kunne du gitt oss en forklaring på hva du mener. På hvilken måte mener du Google er sammenlignbare med MS, spesielt i forhold til Android. Hva vet du egentlig om Android? Hva vet du om Google?

Het ärlig så ikke så mye, innlegget var mest for og skape blest og väre noe provoserene. Målet var bare att folk skal tenke seg om litt og ikke "Google is the savior".
Skrevet
Ja gud hvor deilig, verden er reddet!

Men ærlig talt, Google begynner nå og skli rimelig langt fra den opprinnelige sysselsettinga.

Google blir snart det nye MS, og hatet av alle.

Kunne du gitt oss en forklaring på hva du mener. På hvilken måte mener du Google er sammenlignbare med MS, spesielt i forhold til Android. Hva vet du egentlig om Android? Hva vet du om Google?

Het ärlig så ikke så mye, innlegget var mest for og skape blest og väre noe provoserene. Målet var bare att folk skal tenke seg om litt og ikke "Google is the savior".

Greit nok. Jeg har min skepsis til Google selv, men ikke så mye når det gjelder Android.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...