Gå til innhold

Eos 300D seks år etter


Anbefalte innlegg

Skulle ønske Canon kunne laget et nytt hus med samme fysiske mål som 300D, men neida, amatører bitcher etter hvor stor DSLR er og vil ha de minst mulig.

Sett på et grep og fyll det med batterier. Evt. bare skru fast en tung metallkloss under. Så får slankerne det kameraet de ønsker samtidig som "mer og ta i - mer å være glad i"-gjengen får sitt.

 

300D begynner vel å slite rundt iso 400, så man har vel (minst) ett steg å gå på ifht støy? Videre har vel ikke 300D automatikk for innfyllingslys.

Jeg synes ikke det var voldsomme forskjeller i testen. Dxomark understøtter dette med sin sports-ranking. De sier at ISO 544 er den maksimale ISO-verdien fra 300D som tilfredsstiller kriterinene

based on a Signal-to-Noise-Ratio [sNR] of 30dB, a dynamic range of 9EVs and a color depth of 18bits
. Nyere kameraer i samme serie tilfredsstiller kriteriene ved:

 

300D: ISO 544

350D: ISO 637

400D: ISO 664

450D: ISO 692

500D: ISO 663

550D: ISO 784

 

Det skiller altså så lite som et halvt blendertrinn mellom 300D og 550D i følge DXOmark. Det høres mindre ut enn jeg hadde sett for meg, men har vel noe å gjøre med at testene utføres uten innebygget støyreduksjon, en funksjon som definitivt har blitt mye bedre med årene.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle ønske Canon kunne laget et nytt hus med samme fysiske mål som 300D, men neida, amatører bitcher etter hvor stor DSLR er og vil ha de minst mulig.

Sett på et grep og fyll det med batterier. Evt. bare skru fast en tung metallkloss under. Så får slankerne det kameraet de ønsker samtidig som "mer og ta i - mer å være glad i"-gjengen får sitt.

Eller kjøp en 50d, så får du langt høyere kvalitet.

Lenke til kommentar
Skulle ønske Canon kunne laget et nytt hus med samme fysiske mål som 300D, men neida, amatører bitcher etter hvor stor DSLR er og vil ha de minst mulig.

Sett på et grep og fyll det med batterier. Evt. bare skru fast en tung metallkloss under. Så får slankerne det kameraet de ønsker samtidig som "mer og ta i - mer å være glad i"-gjengen får sitt.

Eller kjøp en 50d, så får du langt høyere kvalitet.

Har både 5D og 5D Mark II (begge med grep). Likevel er det noe unikt med formen på 300D.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...