Gå til innhold

bluray-brenner og plater


Anbefalte innlegg

Noe jeg ikke skjønner helt:

Når jeg ser på nettet ser det da ut som det finnes bluray-brennere og plater som tar 50 GB, men når jeg går i den lokale datasjappa så får jeg nesten kjeft når jeg påstar at det finnes:

"NEI! Det finnes ikke noe annet en 25 GB plater på markedet i veden i dag."

-og at det finnes bare hybrider og plater som komprimerer, og at plater med to lag IKKE finnes på markedet.

Jeg viste dem en artikkel i "Digital Foto" der det står om det, men han sa bare at journalisten som har skrevet artikkelen har bomma noe skikkelig

Hva er riktig!

 

For jeg skulle gjerne hatt en brenner som tar 2-lags plater til en overkommelig pris.

Og forrestne - hvor langt fram er det til 16-lags-brennere og plater kommer

EHM!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett bra tips til deg om du vil lagre mye til en billig pris.

Kjøp SATA harddisker, den nye konkurrenten til BluRay

Prisen for 250Gb lar deg få tak på en 750Gb harddisk.

Så kjøper du ett eksternt kabinett i tillegg så bruker du bare harddisker istedet for plater til lagring, raskere er de også.

Lenke til kommentar
Endelig går prisen ned på plater også http://www.dvdink.no/estore/visinnhold.asp...=38&ukid=15 håper dem jo ned i en 10,- dette året men men er jo bare et ønske enda.

Salget av Bluray brennere går svært dårlig og det fører til at prisen på plater også holder seg oppe. 10kr pr.plate tror jeg vi aldri ser.

 

Hvis salget går så veldig dårlig. Er det lurt å vente ei stund, er det så dårlig, eller er det bare å hoppe i det?

Jeg trenger så sårt en SIKKER backup til backupen mersom.... Så redd for å miste noe :cry: . Også er det jo så praktisk å bruke så liten fysisk plass som mulig da

EHM

Lenke til kommentar

Som sagt, kjøp en harddisk istedet.

Disse holder seg som oftest ganske bra om du bare kobler til, lagrer det du skal og legger disken bort.

Nizzen selv benytter seg av dette og snart skal jeg også over på samme typen system grunnet veldig gunstig pris per Gb.

Så slipper du å bekymre deg for riper og slikt også, bare du passer på å legge den en plass den ikke kan falle ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...