Gå til innhold

Fiske i Øygarden, utstyr?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal på rorbutur til Øygarden utenfor Bergen i slutten av mai. Vi kommer sikkert til å ha båt til disp.

Har lite utstyr for enkelt sjøfiske, så kort sagt, hva trengs/er greit å ha med seg for fiske fra båt? Fortrinnsvis med stang. Er ikke interessert i å kjøpe alt mulig ræl.

Sluker/hekler/pilker/gummimakker/etc?

Finnes det noen bra guider på nett på dette her?

Videoannonse
Annonse

Ja makrellsesong ut i sommern. Dro nylig opp 3 greie lyr under rognesundsbroa, men kan til tider være ganske dødt der. Brukte helt vanlige/plain sluker, ca. 20 gram. Jeg har prøvd mange ganger 40g men det virker ikke som de biter på da. Skal du ut i båt er det sikkert verdt prøve større sluker, lykke til! Happy hunting! :D

Varierer veldig på i forhold til strømmen med Rongsundet bru. Synes bittet er best om man står på sør-vest siden og strømmen går samme retning. Det som er litt kjekt der ute om våren er at du ser fisken svømme i stim en 5-6 meter nedi vannet.

Skal du ut i båt kan det være kjekt med en tyngre pilk, en makk og et krok for åte. Bruker det selv når jeg fisker etter større fisk fra båt. Pleier riktig nok å få mer fisk om jeg kaster med stang, men det er som regel små-lyr eller pale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...