Gå til innhold

Hovedkort! Hva skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har samme problem med å finne et bra hovedkort

 

Har hørt at Abit KD7-G er bra

 

Noen som har noe efaring med dette kortet?

Hovedkort til AMD er (heldigvis) et luksusprolem. Alle chippset utenom Nforce2 er utelukket, da det er det totalt overlegene.

Valget mellom hvilket Nforce2 kort går på hva du skal bruke det til/ hva du vil betale og hva du vil ha med. De yter alle nøyaktig like bra, det som skiller de er hva du får med, overklokkingsegenskaper og pris. Jeg vil annbefale deg enten Abit Nf7-S eller Asus sitt nforce2 kort. De er begge veldig gode kort. Asus kortet kan til tider virke bedre for " neewbies" med blandt annet en grei oppdatering av BIOS fra windows og "stemmen", en dame som forteller deg hva som er galt om det er noe galt(vet oftest hva det er), som kan virke beroligende på "newbies". På den andre siden levere Abit hva jeg mener er mer for pengene. De har det samme som Asus bortsett fra ekstra nettverksport(1vs2), som ikke er verdt de 3-400.- ekstra, syns jeg. I tilleg skal det overklokkes bedre om det er et argument.

Lenke til kommentar

Siden du skal overklokke så er det liten tvil om at du burde velge Abit NF7-S v2.0.. dette kortet kan tilby det meste en overklokker trenger.. opp til 2,3vcore, opp til 2,9vdimm(overvolter til 2,96), FSB hastigheter fra 230Mhz og oppover og en NB kjøler som faktisk kjøler bra nok så lenge man ikke skal voltmodde kraftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...