Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde med ny setup


Anbefalte innlegg

Se bort i fra det under her, har kjøpt et nytt hovedkort men nå får jeg ikke bilde i det hele tatt. Vet at ikke skjermkortet fungerer, testet det i en annen PC og fikk bilde.

 

--

 

Hei, bygde i dag en PC fra deler jeg kjøpte fra godeste Komplett.

Har bygget PC før så er ganske rutinert på akkurat det.

 

Oppsettet er som følger:

 

DFI LanParty DK 790FXB-M2RSH

AMD Phenom II X4 940 Black Edition

Corsair TWIN2X 6400 C4DHX DDR2 8G (4x2GB)

EVGA GeForce GTX 285 1GB

Samsung Spinpoint F1 1TB SATA 2

Corsair Powersupply 550W Black

 

Monterte alt som det skulle, plugget i strømmen og forsøkte både power switchen på kabinettet og den som er på selve hovedkortet uten at noe skjer. Ingen vifter starter, ingen lys, nothing. Trodde først det kunne være PSU'en som var gåen men har testet den på en annen maskin og den fungerte ypperlig. Prøvde å koble til en annen PSU, eneste forskjellen var at CPU vifta begynte å gå, men fortsatt ingenting annet startet.

 

Har prøvd å ta ut RAM brikkene, harddisken og skjermkortet, men ingenting starter da heller. Tyder dette på et defekt hovedkort? Er det noe jeg ikke har prøvd enda som kan gi noe resultater?

 

Utrolig kjipt at dette skjer når man har ventet på ny pc lenge :(

Endret av wilzoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du ta bilde oppi kabinettet?

Du husket vel avstandsskruene bak hovedkortet?

takk for hjelpen!! :) Nå føler jeg meg dum...

 

Blir vel noen kortslutninger da ja... Jeg mistet en skrue en gang og den ble borte. Etter transport til LAN kom den fram og når jeg startet maskinen på LANet ga den fra seg noen syke ulelyder. Da var den løse skruen magnetisert seg opp under en RAM-slot og laget en kortslutning. Ingen pen lyd og kortet oppførte seg rart etter dette. Fikk heldigvis RMAet det.

 

Venter spent på effekten av avstandsskruer ;)

Lenke til kommentar

Okei, fikk jeg i hvertfall på PC'n, har et lite LED display på hovedkortet som sier i fra hvilke feil det eventuelt er. Først fikk jeg error om RAM. Løste det ved å ta ut 3 av de 4 brikkene, så fikk jeg en error som sa at jeg måtte velge F1 til å fortsette med vanlig BIOS instillinger. Etter det fikk jeg endelig bilde på skjermen og det stod at jeg måtte ha noe å boote fra. Okei, da tenkte jeg alt var løst og slo av PC'n for å kunne koble i strøm til CD-rommen. Når jeg slår på nå får jeg error 88 som skal løses ved å cleare CMOS. I følge manualen til HK'et skal det gjøres ved å skifte jumpere på en av de to CMOS-jumperne. Har prøvd dette 10 ganger nå, har også prøvd å ta ut og inn batteriet til CMOS uten at det hjelper. Får error 88 uansett hva jeg gjør og ingen bilde på skjermen.

 

I manualen står error 88 som:

 

Power on > Promt stopped at 88

 

There is no 88 definition on the award bios. (bios program executed the wrong process therefore showing the wrong POST code)

 

Possible cause: Mixed-up BIOS data. / MB is defective.

 

Solution: Clear the CMOS data / RMA action is required.

 

 

 

Håper på hjelp her, sitter helt fast.

Lenke til kommentar

når du forsøkte å resette/cleare bios, slo du da av PSU med bryter(eventuelt drog ut ledningen på den) først og lot denne "jumperen" stå i clear stilling i minst 5sek? helst 10-15.

 

 

kan jo og være att hovedkortet fikk seg en "karamell" når det sto skrudd rett i kabinettet uten avstandsstykker, eventuelt prøv med annen minnebrikke i annet minnespor kan jo og hjelpe.

Lenke til kommentar

Har prøvd å cleare CMOS etter boken, ventet lenge hver gang, til og med tatt ut batteriet og ventet i 5min.

 

Fikk jo bootet helt opp den første gangen, tviler på at det kan ha vært noe som gikk galt siden HK'et touchet baksiden av kabinettet.

 

Uansett hvordan setupen ser ut nå, minnebrikke eller ikke så får jeg den erroren. Har prøvd å boote med kun HK og strøm i, ikke noe annet, også da kommer error 88.

Lenke til kommentar

Brukte avstandsskruer men skrudde to av dem såppas langt inn at kortet må ha berørt bakveggen.

 

Trenger fortsatt hjelp her!! Sitter helt fast, har forsøkt å se gjennom diverse tråder på DFIclub forumet men er fortsatt ikke noe klokere.

Endret av wilzoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...