Gå til innhold

Ny flatskjerm TV (37" - 42 ")


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi skal ha ny tv, og har store problemer å velge oss hvilken tv vi ønsker oss.

Har lenge tenkt at det var en Samsung vi skulle gå til innkjøp med. De vi tenkte da var plasman, den har nå sunket rimelig mye i pris. Og vi tenker om det er verdt å kjøpe plasma, idet de er på vei ut av butikkene. (??)

 

De vi ønsker er en flatskjerm i 40 tommers sjiktet. Ser mye film (blue-ray), ønsker å kunne ha muligheten til å koble til pc, ser ellers tv sann titt og ofte. Viktig er å ha gode farger, særlig svart fargen :) Viktig å ha en god tv sammen med en god film, for å få en litt ala kino opplevelse. Den nye tv'ene med LED frister veldig!

 

Tv'ene vi har tittet på er samsungen til 17 000 (LE40A796) og vi har vært inne på tanken på LG til 13 000 (42LH5000)

Vi føler kanskje at Samsungen er noe for dyr, og LG er en grei pris, kunne gjerne vert en lavere pris. (Lefdal, priser)

 

Men alikevel ønsker vi en god tv, skal vi ha en tv så skal det være en god en!! (Kjekt om riksboksen er innebygd i tv)

 

Hadde vært kjekt om noen av dere har noen anbefalinger i henhold til det vi ønsker :) Er vanskelig å bestemme seg, for mye å velge mellom :)

 

på forhånd tusen takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får jo mange gode samsung apparater til langt under 13000 på rundt 40 tommer hvis du kjører LCD.

 

f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348230 til 7500 som er et fantastisk apparat. Har selv 656 serien, dog med 46 tommer og er strålende fornøyd.

 

Jeg har a866 46", jeg syns tven er helt rå! Suveren på blu-ray og Playstation, veldig bra på vanlig tv. I tillegg har den 1x1 pixelmappings som gjør at du kan koble til pcen og bruke tven som en fullgod pc skjerm. Vet ikke hva 40" ligger på her, men jeg vil anbefale den.

 

Er igrunn samme tven som Covn snakker om, men den rødfargen rundt syns nesten ikke og så er den bare litt over 4cm tykk.

 

Edit: LED tvene har jeg ikke fått sett noe av enda, men har hørt at innsynsvinkelen kan være litt dårlig på disse, det vil si at hvis man sitter litt til siden for tvn så kan bildet bli litt dårlig.

Når LED kommer for fullt tror jeg disse blir veldig bra, men jeg er pr nå litt skeptisk da det er så nytt enda.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Med budsjettet dere har så er mulighetene mange, men Samsung med LED er nok det beste valget dere kan gjøre. Hvis dere skal se mye tv og film så kan dere sjekke ut Panasonic's nye plasmaskjerm G10. Den har svært godt sortnivå, fine farger og håndeterer bevegelse ekstremt bra. Den koster ikke så mye heller...

 

Til film er fremdeles plasma det som gir den mest kinoaktige opplevelsen. De selger vel fremdeles 9 generasjon Pioneer plasma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...