Gå til innhold

BK: refleksjon på innsjø


dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som du har bommet litt mtp fokus, men ellers en flott komposisjon.

Liker sivet som er nærme, og med gyllen og fin farge. Og kontrasten; fjellet, som langt bak i bildet..liker skyggen fra skyen som treffer fjellsiden.

Refleksjonen er så som så, men jeg ville nok ha klonet bort fuglene -men det er smak og behag. Jeg syns bildet kunne vært enda enklere uten fuglene.

 

Dog..hvor mye tid gidder du å bruke på et ubrukelig landskapsbilde? At fokusen ikke sitter gjør det desverre ubrukelig. I alle fall i min bok.

Lenke til kommentar
Ser ut som du har bommet litt mtp fokus, men ellers en flott komposisjon.

Liker sivet som er nærme, og med gyllen og fin farge. Og kontrasten; fjellet, som langt bak i bildet..liker skyggen fra skyen som treffer fjellsiden.

Refleksjonen er så som så, men jeg ville nok ha klonet bort fuglene -men det er smak og behag. Jeg syns bildet kunne vært enda enklere uten fuglene.

 

Dog..hvor mye tid gidder du å bruke på et ubrukelig landskapsbilde? At fokusen ikke sitter gjør det desverre ubrukelig. I alle fall i min bok.

 

Hvor er det fokusen ikke sitter må jeg spørre, vannflaten er skarp og landskapet bak er skarpt....skjønner ikke helt hva du mener med at fokusen ikke sitter??

Lenke til kommentar
Det ser ut som, for meg, at du har fokus på forgrunnen, noe som ikke er feil i det hele tatt, med for lav blender. Det gjør at fjellet i bakgrunnen blir uklar, og ødelegger bildet litt.

 

fjellene bak er skarpe de, kan legge uten en større verjsone så dere ser....eller eventuelt en cropp=)

Lenke til kommentar

Bakgrunnen er i hvert fall ikke ute av fokus, men hvis jeg hadde hatt muligheten til å brukt enda mindre blender, så hadde vell det kanskje vært optimalt=) Men på en annen side så er bakgrunnen et godt stykke unda, det spiller jo også en rolle!!!

 

Her ser dere i hvert fall at bakgrunnen er i fokus og den er mer en skarp nok etter min mening... det kan eventuelt være lys forholdene som gjør at den ser litt difus ut!?;

post-142640-1240492105_thumb.jpg

Endret av dan83
Lenke til kommentar

Bildet er skarpt,det,men skarper du etter at du har skalert det ned?

Et nydelig motiv du har funnet,foresten,skyggespillet som Carny nevner,fungerer fint i bakgrunnen.

Her hadde jo sivet og speilbildet vært nok i seg selv,men funker også med fjellene og de dramatiske skyene.

Syns kanskje de ble litt for blå,men det kan justeres vekk i kurves,og da får du enda litt mer dybde også.

Stå på ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...