Gå til innhold

Hjelp til kjøpe av nytt kabinett


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på jakt etter et nytt kabinett men er litt usikker på hva jeg burde kjøpe, om noen har noen gode råd eller vet om et kabinett som er både lett, har god kjøling og er i god kvalitet så skriv gjerne hva det ehter eller evnt en link :) det jeg har av specs er ATX hovedkort, ATI hd 4870, ATX psu (normal) 5 harddisker 1 dvdrom. jeg vurderer også å prøve å bygge noe utvendig og sette 2-3 harddisker der men da må jeg evnt ha en mulighet til å koble de på utsiden av pcen. om noen har noen gode ideer der skriv gjerne et innlegg og fortell litt om den :). grunnen til at jeg vil dette er både for generell varme i pcen og at jeg er MYE på lan og trenger da en pc som er lett å ta med seg :)

 

Takker på forhånd

 

 

Mvh Stig

 

 

(beklager tung tekst <--- dysleksi) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat kjøpt et CM storm sniper...

KAbinettet er utrolig kult, veier ikke for mye og har håndtak som gjør det lett å bære rundt. Det er også en funksjon som gjør at du kan instille viftehastigheten og skru lyset av og på :)

 

et helt supert kabinett :yes:

Sniper prøv å google også :thumbup:

 

det har jeg hørt faller lett fra hverandre, dvs er mye plastikk som sitter fast i jern spesielt bunnen der man kan ta løs viftegrillen :( er litt kjipt å skal bære pcen tar tak under der det er best å bære den så faller viftegrillen av og bam pcen ligger på gulvet ;).

men de bære håndtakene på toppe virka bare feil da må man jo bære pcen på en helt mongo måte ;),

 

kabinettet jeg har nå er Thermaltake Armor bare kabinettet veier nesten 19 kg pluss den er vond å bære :( og drit stort dårlig kombo

 

 

Stig

Endret av stigallan
Lenke til kommentar

Her har du en test av 8 kabinetter med forskjellige egenskaper:

 

8 kabinetter

 

Kansje du velger et av disse, hvis ikke vil den hjelpe deg til å velge hvilken type kabinett du ønsker (design, størrelse, kjøleegenskaper, støy).

 

Dersom du vil ha plass til ekstra harddisker kan du vurdere et produkt som Silverstone CFP51, Konverter. Gir plass til 4 harddisker, og har vifte til å kjøle disse.

Endret av RaaneHolmg
Lenke til kommentar

artiC: Digger Storm skikkelig :) Til nå har det ikke vært nødvendig, men det er plass til en ekstra vifte i bunnen og to på siden av kabinett...

 

Den testen er blitt ganske gammel nå... de kabinettene begynner å bli litt utdaterte...

 

CM HAF 932

Antec 900 /900 (2)

antec 1200

nzxt

MurderMod TJ07

Zalman GS 1000

Nzxt Lexa

 

Ganske kule og gode alle sammen :)

Endret av Emanuel_N
Lenke til kommentar

Lian Li A10B, utrolig bra kabinett =)

Har det selv, og er utrolig fornøyd. Bra kjøleegenskaper, ok plass til harddisker, stort og luftig, laget i aluminium fra topp til tå, støysvakt, smarte løsninger, psu og harddisker i bunn (utformet som egen "sjakt") slik at andre komponenter ikke blir unødvendig varmet opp. Harddiskene har god kjøling. Egen vifte akkurat ved skjermkortet så det holder seg kjølig.

 

Alt i alt et meget godt kabinett. Nevnte jeg at det ser bra ut også? Leveres som svart eller sølvfarget aluminium. Koster litt, men definitivt verdt det. Betalte 1700kr på Netshop, koster sikkert det samme nå. Og det er plass til 2 strømforsyninger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...