Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forslag til ny bruktbil maks kr 100.000,-


Anbefalte innlegg

Min mor er på utkikk etter ny bil, da den gamle ble kondemnert etter utforkjøring.

 

Hun er 64 år, bor landlig til og kjører for det meste i nærmiljøet (til og fra jobb og nærmeste tettsteder).

 

Hun er ute etter en liten bil - helst med 4 hulstrekk og har satt pristak på kr 100.000,-.

 

Hun har bedt meg undersøke, men jeg er usikker på hvor jeg skal starte. Suzuki Swift er nok en bil hun kunne hatt, men jeg ser at den ligger høyere i pris. Ignis synes jeg ser "trist" ut - nesten for trist, selv om jeg vet at hun ikke bryr seg så mye om utseendet så lenge den starter og er billig i drift.

 

Er det noen som har gode forslag til hvilke merker og modeller jeg bør undersøke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei hei, jeg vil ikke anbefale deg å se etter korea biler med 4-hjulstrekk, som f.eks kia, suzuki, osv..

 

Det ER mye ny bil for pengene i begynnelsen, men etter noen få år er det tydelig en dårlig investering, både når det

gjelder tap i salgsverdi, utgifter i slitedeler, rustskader ++

 

Da ville jeg nok hellere ha satset på en grei landrover freelander rundt år 2000, eller nyere, kvaliteten er betydelig, og tap av salgsverdi er betydlig mindre.

Videre er kvaliteten en helt annen.

 

Dette er bare en anbefaling jeg kan gi, har solgt brukte biler nå i 9 år, og jobbet som bilmekaniker i 12 år, håper det kan sette deg på sporet av noe bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...