Gå til innhold

Har svart hår som er farget, hvordan best få mitt nokså blonde hår tilbake?


Anbefalte innlegg

Jeg har naturlig ganske blondt hår, men startet vel for to år siden å farge det. Dette er noe jeg har gått veldig lei av siden jeg må farge det ca hver måned for at ettervekst skal synes så lite som mulig. Hva er den beste måten å få tilbake min naturlige farge? Tenker nemlig det blir veldig vanskelig å få farget det i en farge som ligner såpass på mitt naturlige hår at det ikke vil se unaturlig ut. Har heller ikke noe særlig lyst til å skinne meg helt. Hva er å anbefale? Noen som har vært i en lignende situasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lærte en viktig lekse når jeg herjet med håret for mange år siden; Sortfarget hår gjør man ikke noe med. La det gro ut litt før du klipper det.

 

Det var like før frisøren foreslo behandling med Hammerite når jeg kom inn.

Jaja, hater som sagt ettervekst så må nok nærmest skinne meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

kjøp avfarging x 2... bruk de med litt mellomrom. første gangen vil du se ut som en gulerot på håret, vent en dag og bruk neste avfarging...

neste dag bruker du en boks med bleking....

hvis håret ditt fortsatt er VELDIG orange tar du en boks til med bleking neste dag.

så farger du håret med blond hårfarge.

deretter kurer du det en stund.

og hvis håret ditt begynner å bli gul-aktig kjøper du lilla eller sølv-shampoo og bruker dette!

Lenke til kommentar

Uff det der er ikke lett. Har en vennine av meg som har nylig brukt 2000 kroner til frisør for å prøve å få tilbake det blonde håret. Men, resultatet ble oransje. Hun har farget det i mørkebrunt/sort tidligere. Det er STORE nyanseforskjeller og det ser egentlig ikke bra ut i det hele tatt i følge hun, synes ikke det ser SÅ ille ut jeg da men :p Men at det ikke var vært 2000 kroner DET er jeg enig i... Blondt i toppen, oransje midt på og mørk oransje/brunt helt nederst i litt overdrevet tilstand. Men ja, tror nok man må bare smekke på med avfarging en stund.. :roll:

Lenke til kommentar

Har masse erfaring på området selv. Har gjentatte ganger gått fra blond til mørk og tilbake igjen. Jeg har prøvd alle metoder, både hjemme og hos frisør. Tingen er at det er veldig mye røde pigmenter i mørkt hår, selv om det ikke er noe rødskjær i det, og det er derfor det blir orange. Det varierer jo hvor godt fargen sitter i. Noen er heldige og trenger bare en eller to runder med avfarging, bleking eller striping, mens andre trenger mye lengre tid.

 

Jeg kan si at det dummeste jeg har gjort er å bruke avfarging på hele håret. Som noen har nevnt før meg så blir resultatet ujevnt. I de tørre delene av tuppene blir det mørkeorange, i midten orangegult, mens i etterveksten blir det bare gult. Fordelen med å gjøre slikt hos frisøren er at de har tilgang til noe sånt som en slags fargerens, en minicoloration som inneholder lilla pigmenter til å nøytralisere det orange/gule, men det er begrenset hvor godt det fungerer.

 

For to uker siden hadde jeg mørkebrunt hår, og jeg ville lysne det igjen siden vi går mot sommeren(jeg er naturlig veldig lys askeblond). Jeg tok en omgang med striping med hette, tok ganske mange striper, og de ble selvsagt litt gyldne, men det ser likevel ikke så ille ut som det gjør med en avfarging av hele håret. Etter en uke tok jeg en ny striping på samme måte, og resultatet ble ganske bra. Tok rett etterpå å farget håret med en farge fra loreal recital som heter copenhagen blond, den er vel medium askeblond, og den nøytraliserte det resterende orange ganske godt. Jeg har også investert i sølvshampoo fra loreal som har hjulpet meg veldig. Totalt har vel dette kostet meg rundt 650,- Brukte striping fra swarchkopf(stavemåte?), den som lysner mest av de.

Er veldig fornøyd med resultatet, håret er nesten samme farge som på pakken til loreal, tror jeg kommer til å ta en striping til etterhvert bare for å lysne det litt til. Men striping vil alltid være bedre enn avfarging, det vil gi en jevnere overgang og et mer naturlig resultat.

Lenke til kommentar
Takker for svar :) . Blir nok noe slik som det du skriver Sassy ;) . Nå er jeg litt noob, men hva er striping?

 

striping er bleking av seksjoner av håret. Du kan enten gjøre det med folie, pensel eller hette. Jeg vil anbefale med hette, det blir flere tynne striper som ser mer naturlig ut, og at du kanskje får hjelp av en venninne eller noe. Det kan lugge litt, så gre håret godt før dere begynner med å dra ut hårstrå.

Lenke til kommentar

Jeg har opprinnelig kobberrødt hår, men begynte å farge det svart i desember. Den perioden det var kult gikk fort over, så avfarga det etter kanskje 2 omganger med permanent svartfarging. Da ble det noe mørkere enn det jeg hadde originalt, men funka overraskende bra. Det er sikkert ikke det samme som når man opprinnelig er blond, men kan ikke se for meg at det skulle være noe problem å ta en avfarging, for så å bleke det en gang? Må nevnes at det sliter veldig på håret.. mitt er stritt enda, og det er etter 1,5 mnd med kurer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...