Gå til innhold

Dell 8100 m/Internt 10/100 kort


Miniguru

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Endelig har jeg fått min nye bærbare, Dell Inspiron 8100 PIII1Ghz, 256MB ram, 32MB Geforce2go, 30GB Hdd osv.

Det er innebygget 10/100 Mb/s combo 56K modem.

Virker greit, helt til jeg koblet den til en 3com Officeconnect 10/100 switch i dag..

indikatoren for den aktuelle porten på switchen begynte å blinke som besatt, og maskinen kunne fortelle at nettkabelen gikk ut og inn hele tida..

Ragnet med at den hadde problemer med å finne ut om det var 10 eller 100 mb, så jeg tvang den til å bruke 100 mb, men det hjalp ikke, men da jeg satte den til 10 så sluttet blinkinga. Men fortsatt kunne jeg ikke pinge noe som helst utenon mitt eget kort. Så det endte med at jeg måtte finne frem den "gamle" office connect hub'en på 10 mb/s for så å koble den til switchen igjen. da ble ting bedre.

 

Btw kjører jeg XP på maskinen, men prøvde for sikkerhets skyld å innstallere Windows 2000, men med samme resultat.

 

Kortet er av typen Intel 8255x based ethernet adapter 10/100

 

Noen som har vært borti liknende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Stigb skrev (2002-01-22 11:32):

Quote:


Tror jeg prøvde 5 forskjellige kabler

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:


 

Og du er helt sikker på at de er riktig laget?

Eneste gang jeg har sett problemet, har vært når kabelen har vært feil.

 

Mvh

StigB

 

Kabelen er i orden, og det er foreløpig bare 3c16794 som problemet oppstår sammen med. Uheldigvis er det akkurat denne vi har på jobb :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Stigb skrev (2002-01-24 14:04):


 

Kabelen er i orden, og det er foreløpig bare 3c16794 som problemet oppstår sammen med. Uheldigvis er det akkurat denne vi har på jobb :sad:

 

Vil det si at du har prøvd den på andre 10/100 switch'er/hub'er med bedre resultat?

 

Mvh

Stigb

Ja det stemmer.

Hjemme har jeg en D-link 804 router/4 port switch Fungerer bra.

Har vært hos en kompis og testet mot forgjengeren av 3com switchen, og det gikk også glimrende. Blir ikke klok av det..

Lenke til kommentar

Ja det stemmer.

Hjemme har jeg en D-link 804 router/4 port switch Fungerer bra.

Har vært hos en kompis og testet mot forgjengeren av 3com switchen, og det gikk også glimrende. Blir ikke klok av det..

 

Har du prøvd flere porter på 3com'en? Kan jo være noe krøll med den ene..

 

Skal se om jeg finner noe info på problemet.

 

Mvh

StigB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...