Gå til innhold

Hvor raskt minne trenger jeg til X58?


Dyver`n

Anbefalte innlegg

Har tengt til å oppgradere pcen min nå men lurer på hvor raske ram brikker jeg trenger..

Skal ha 3x2gb brikker, totalt 6gb...

 

Har lest at i7-920 og i7-940 utnyter bare 1066mhz på stock, og i7-965 utnytter 1333mhz...

Men når jeg leste på produktinfo på hovedkortet står det at HK støtter ddr3-2100 :hmm:

Plannen er å kjøpe en i7-920 og klokke den opp til en god 24/7 OC på rundt 3,8ghz med vannkjøling..

 

Har jo sefølgelig tenkt å kjøre minnet så fort som mulig men er det noe vits å gå for 2000mhz brikker, eller holder det med 1600 eller 1866mhz brikker til mitt bruk..

 

Detter er HW valgene mine: (kjøleløsning har litt å si på valgene mine)

HK - Gigabyte GA-EX58-EXTREME, X58

Cpu- Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

2000mhz brikker

1866mhz brikker

1600mhz brikker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan faktisk klare deg med 1333 brikker for overklokking, personlig frister det mest med 1600 for å så ha litt ekstra rom i tilfelle du må krangle med multiplikatorer.

Om det er båndbredde å hente så er svaret nei, trippel kanaleren svelger ALT og du henter enda mindre på i7 plattformen enn på gamle 775.

Det er en tråd om dette på CPU forumet om du graver litt lengere bak med benchmarker som viser dette.

Lenke til kommentar

Så jeg vil ikke komme over 1600mhz engang når jeg skal overklokke?

Det virka lite :p, blir nok enten de OCZ Reaper 1866mhz brikkene med en litt over standar kjøleløsning eller de 2000mhz brikkene fra OCZ uansett..

 

OT:

Hvor mange multiplyer har i7-920 og i7-940?

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar

Det vil gå slik som med 775 plattformen, innhentingen på raskere minne er MINIMAL, vi snakker mindre enn 0.1 FPS her nå grunnet at vi har enda en kanal som svelger unna.

Dog kan du nok klokke en del lengere uten å sette ned multiplieren i BIOS for RAMen om du er i det late hjørnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...