Gå til innhold

Microsoft har sperret min sønns Xbox 360 uten grunn(?)


cossiemk1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvis det må modifikasjon til for å få konsollen bannet, så har enten 7 åringen modifisert xboxen selv uten at faren har lagt merke til det. 7 åringen har sendt xboxen til noen for å få den modifisert uten at faren har lagt merke til det. Faren er ikke ærlig og har fått den modifisert uten å fortelle oss det. Noe har skjedd på verkstedet til MS når den ble reparert for RROD, som gjør at MS "oppfatter / registrerer" xboxen som moddet. Faren skriver også xboxen ikke har vært koblet til Live før etter de fikk den tilbake fra reperasjon, og at den da ble så å si bannet over natta.

 

Rene påskekrimmen, hvem er den skyldige :-)

Lenke til kommentar

kunne værdt løst ganske enkelt ved att MS begrunner banningen..

 

trenger da ikke avsløre hviken fremgangsmåte de bruker for å finne bruker feil..

 

skjønner heller ikke hvorfor du xboxsupport forsvarer banning uten grunn.

 

 

men så lenge det er xboxn som er bannet å ikke bruker så vil det vel si som xboxsupport sa att det ligger en modifikasjon til grunn. alt annet må vel gå på bruker.

 

så viss trådstarter vet att xboxn aldri har blitt modifisert, så er det vel bare å kjøre saken en eller annen plassen..

Endret av marama
Lenke til kommentar

Må si at det er en merkverdig måte MS behandler sine kunder på. Når jeg betaler for en tjeneste og de mener jeg gjør noe galt, så må de kunne forklare hva jeg har gjort galt. De trenger ikke si hvordan de oppdaget det. De burde også være høflig nok ovenfor sine kunder å betale tilbake den resterende tiden du ikke får benyttet deg av. Av det jeg kan lese av reglene for Xbox-Live står det at de kan stenge ut noen når som helt. Men det står ingenting om tilbakebetaling, noe jeg ville anta de da må gjøre.

 

Se f.eks på en ISP som NGT. De kan kaste deg av nettet dersom de mener du gjør noe du ikke skal, men de kan ikke kreve betaling i den resterende perioden.

Lenke til kommentar

Jeg ville vel etterhvert kontaktet forbrukerombudet også, og kanskje fått de til å undersøke hvor lovlig det er i norge å stenge en betalende kunde ute uten å måtte gi beskjed om hvorfor.

Jeg tviler vel på at dette er godkjent praksis her til lands og at MS pent får beskjed om at de nok må finne en måte å opplyse kunden om grunnen, og heller løse hos seg problemene med evt. røping av metoder.

Klarer ikke MS å gjøre dette bedre enn å røpe alt er dette faktisk MS sitt problem, ikke kundens, som tross alt bør ha rett til å vite grunnen.

Sett hardt mot hardt, og ikke gi deg med at slik er det bare, for praksissen til MS her er i beste fall i grenseland.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
(Klarer ikke bilen EU godkjenningen, så mister du ikke lappen din).

 

Nei, men du får vite hvorfor den ikke er godkjent :p

 

Til trådstarter så vil jeg bare støtte meg til archongamer og anbefale deg å kontakte forbrukerombudet hvis ikke MS vil hjelpe deg. Så lenge du ikke har gjort endringer på xbox'en så må MS enten fikse maskinen din eller fjerne utestengelsen.

Lenke til kommentar
Vi har ikke stengt kunden ute, bare gjort maskinen hans ubrukelig på Live.

I teorien er han ikke utestengt, men for å kunne utnytte resten av abonnementet må trådstarter altså minst bruke 1500,- på en ny Xbox for å kunne bruke en tjeneste han allerede har betalt for. Med slik behandling fra MS er det vel heller tvilsomt.

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...