Gå til innhold

[Løst]BIOS - er alle oppdateringer inkludert i nyeste versjon


Tonyman

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Hvis jeg skulle laget en oppdatering på en BIOS ville jeg inkludert alt det "gamle" som virket i den nye versjonen, og bare forbedret den. Jeg har et ASUS P5N32, og har akkurat funnet ut at jeg må ha BIOS-versjon 1404 for å kunne bruke en Q8300 firekjerneprosessor. Jeg har nettopp installert BIOS-versjon 1701. Går ut fra at den nyeste BIOSen har alt den eldre versjonen hadde.

 

Før hadde jeg versjon 1302. Trodde jeg hadde holdt meg oppdatert, men ser ut til at ASUS er flinke på å komme med oppdateringer. Den siste oppdateringen er fra desember i fjor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har vært svart på før, ett kjapt søk hadde gitt deg ett raskt svar på dette, også om du tittet på ASUS sine sider og måten BIOS flash funker.

 

For å gi deg ett kort og greit svar, de må det.

For det øyeblikket du flasher, så sletter du ALT! Og ABSOLUTT alt som ligger i minnet før du legger den nye over den gamle.

Så ja, alle eldre fixes er med i den nye.

 

EDIT: Hvilket HK er du har? P5N32 er gammelt NF4 og lite støtte for 45nm.

Har du 680i så tror jeg heller at du kan glemme 45nm Quad, denne støtten mangler i brikkesett konstruksjonen.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Dette har vært svart på før, ett kjapt søk hadde gitt deg ett raskt svar på dette, også om du tittet på ASUS sine sider og måten BIOS flash funker.

 

For å gi deg ett kort og greit svar, de må det.

For det øyeblikket du flasher, så sletter du ALT! Og ABSOLUTT alt som ligger i minnet før du legger den nye over den gamle.

Så ja, alle eldre fixes er med i den nye.

 

EDIT: Hvilket HK er du har? P5N32 er gammelt NF4 og lite støtte for 45nm.

Har du 680i så tror jeg heller at du kan glemme 45nm Quad, denne støtten mangler i brikkesett konstruksjonen.

 

Heisann!

 

Jeg har ENDELIG, etter enormt masse frem og tilbake, funnet ut at P5N32 fungerer med Q8300 på vanlig hastighet. Har ikke forsøkt å klokke noe.

 

Det jeg måtte gjøre var;

Flashe med siste BIOS, som visst nok retter en feil med klokkehastigheten.

PCen startet, men slo seg nesten straks av.

Kjølevifta som fulgte med Q8300 var liten og rett og slett slaskete laget; en av pinnene som holder en av de fire festeskruene var skjev, og da jeg dyttet den på plass knakk den. Så jeg satte inn min gamle kjølevifte (standard) som fulgte med Duo6400-prosessoren jeg hadde tidligere.

PCen startet, men slo seg raskt av, før jeg fikk startet Windows.

Så fjernet jeg den lille svarte biten som lå i halvparten av strømforsyningsstøpselet til hovedkortet, og satte inn den store kontakten fra strømforsyningen. Tror det øker fra 1,8 V til 2,1 V, men jeg var så irritert over at jeg ikke fikk det til å virke at jeg gjorde det likevel.

 

Og WROAAAAR!!! Startet som bare f@3n! Fortitudo invincibilia sunt!

 

Ah, så nå skal jeg sjekke hva jeg får i 3Dmark. :)

Lenke til kommentar

Sjekk om den er stabil, kobbernettet er ikke laget for 45nm Quad CPUer på 680i...

Mange har prøvd men alle ender med svart skjerm uansett, så hadde vært interresant å se hva som gjør Q8300 forskjellig fra andre 45nm Quads.

Men klart at du må ha 8 pin til CPU i for Quad, her skal det trekkes strøm!

Lenke til kommentar
Sjekk om den er stabil, kobbernettet er ikke laget for 45nm Quad CPUer på 680i...

Mange har prøvd men alle ender med svart skjerm uansett, så hadde vært interresant å se hva som gjør Q8300 forskjellig fra andre 45nm Quads.

Men klart at du må ha 8 pin til CPU i for Quad, her skal det trekkes strøm!

 

Nå har jeg spillt Empire Total War på Ultra-settingen i 7 timer (ja, man blir litt revet med), og det går så det griner. Temperaturen på CPUen er 37 grader, pluss minus en grad eller to, og temperaturen på hovedkortet er 42 grader rimelig stabilt.

 

Fikk nesten 30% mer i 3Dmark.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...