Gå til innhold

Problemer med nettverkshare i Windows 7 (7077)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg prøver å mappe opp et nettverkshare på min Windows 7 (build 7077) mot en Windows Home Server, men får det ikke til..

 

Jeg får alltid meldingen "The specified network passord is not correct".

 

Forsåvidt grei melding det, hadde det ikke vært for at brukeren og passordet er OK.

Dette har fungert før, og det fungerer fortsatt ifra min XP-boks.

Jeg prøver å logge meg inn med server\brukernavn og passordet når jeg får feilmeldingen.

 

Jeg har selvfølgelig prøvd ALT (mer eller mindre).

  1. Forskjellige måter å skrive inn server/brukernavn på
  2. Rebootet og reinstallert alt av drivere
  3. skrudd av og på home group
  4. testet ut forskjellige løsninger når det gjelder advanced network connection

Noen andre som har hatt lignende erfaringer, eventuelt har noen gode tips?

(det har fungert med tidligere builds)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å mappe opp et nettverkshare på min Windows 7 (build 7077) mot en Windows Home Server, men får det ikke til..

 

Jeg får alltid meldingen "The specified network passord is not correct".

 

Jeg oppdaget at computernavnet oppfattes som domenenavn, og dermed fikk jeg ikke loggt på nettverksshare. Ved å døpe om computernavnet til domenenavnet, hadde jeg ingen problemer. Det pussige er at selv om jeg slår av funksjonen "connects to a domain" så bruker den computernavnet likevel som domenenavn. Bug? Eksempel:

//ntshare.firma.no/brukernavn

I påøoggingsboksen står det da: Log in computernavn/brukernavn og da kommer man som kjent ikke videre....

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg prøver å mappe opp et nettverkshare på min Windows 7 (build 7077) mot en Windows Home Server, men får det ikke til..

 

Jeg får alltid meldingen "The specified network passord is not correct".

 

Jeg hadde akkuratt samme problem mot samba og andre mounts. Imidlertid fant jeg løsningen, så forhåpentligvis fungerer den på deg og. Det som tydeligvis er problemet er måten windows autentiserer seg.

 

Start med å fjerne eventuelt lagrede credentials: start-> manage windows credentials.

Fjern lagrede credentials om du har.

 

så til selve "fix'n":

 

start-> local security policy -> local policies -> security options -> network security: LAN Manager authentication level

 

Denne skal settes til: send LM og NTLM responses.

 

 

 

Si ifra om det fungerer =]

 

 

Victurus !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...