Gå til innhold

Kaja 1988-2008 - Olav Gunnar Ballo


Anbefalte innlegg

Anmeldelse: Åpen om sorgen - Litteratur - Dagbladet.no

Katalog: Kaja, Olav Gunnar Ballo (Dokumentar og fakta -- Biografier, memoarer og portretter) - Cappelen Damm

 

33m9b84.jpg

Kilde:

lrh-books.com tilhører Scientologikirken. Denne bildemappen ble lenket fra i en epost-kampanje som gikk ut til scientologer for å få dem ut på gaten for å selge bøker. Lenken er død fordi blidet bare lå på Scientologikirkens tjener så lenge epost-kampanjen var aktuell. Men jeg sendte lenken til VG før den forsvant.

Dette bildet er så sykt at mange som kom til senere trodde at det var forfalsket. Men ekte var det altså.

 

Denne nedbrytingen gjøres ved å finne "buttons" eller ens "ruin" ved å bruke en foreldet personlighetstest. Denne testen spør også om selvmord. Det som er virkelig nedbrytende er ikke å fylle ut testen, men tolkningen som blir gitt: Man settes foran en ufaglært person som skal selge deg en bok for enhver pris, og har blitt motivert med materiell som det vist over.

 

Så er det "Orientation"-filmen, som vises til potensielle nye rekrutter:

If you leave this room after seeing this film and walk out and never mention Scientology again, you are perfectly free to do so. It would be stupid, but you can do it. You can also dive off a bridge or blow your brains out. That is your choice.

Orientation

«Du kan også kaste deg utfor ei bru, eller blåse av deg hodet» - Innenriks - Dagbladet.no

 

"Hard Sell" er en Scientologi-praksis, som går ut på å selge hva som helst til hvem som helst med svært offensive metoder. Mer om dette kan man lese her:

http://www.xenu-directory.net/practices/hardsell.html

 

Keeping Scientology Working er et regel-dokument som leses før hver kursdel, av alle Scientologer. Den viser hvordan de setter scientologi til å være viktigere enn at kroppen lever. De tror nemlig på gjenfødelse, slik at hvis man mislykkes i denne levealderen, så kan man bare dø og prøve igjen.

 

Keeping Scientology Working

HCO POLICY LETTER OF 7 FEBRUARY 1965

REISSUED 15 JUNE 1970

When Mrs. Pattycake comes to us to be taught, turn that

wandering doubt in her eye into a fixed, dedicated glare and she'll win and

we'll all win. Humor her and we all die a little. The proper instruction

attitude is, "You're here so you're a Scientologist. Now we're going to make

you into an expert auditor no matter what happens. We'd rather have you dead

than incapable."

Refund and Reparation - HCOPL Keeping Scientology Working

 

Jeg skal straks lese og kjøpe denne boken.

 

Hvis du vil diskutere andre ting ved scientologi, så har vi en tråd her på diskusjon.no:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1061499

 

For demonstrasjoner, flygelbad-uteling, videoer og artikler, så kan man se på

http://anonnorway.ning.com

 

Resten av denne tråden får handle om boken. Noen som har lest den allerede?

Endret av MrGs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest boken nå. Jeg synes det er en varm og nær bok med både ting å le av og gråte av. Boken handler for det meste om hvordan Kaja fikk spiseforstyrrelse og ble frisk, og hva de opplevde fra de sist snakket med Kaja og til hun ble gravlagt den 11. april.

Personlighetstesten blir omtalt, samt noen tilfedlige møter med scientologikirken i Nice, men den offentlige debatten som kom ved offentliggjøringen den 15. april er altså ikke omtalt.

Jeg synes det er en god bok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...