Gå til innhold

"heatpipe" skjermkort til stuepc som støtter HD 1080p - finnes det?


myhken

Anbefalte innlegg

Hei.

 

På stue pcen min har jeg i dag et Gainward GeForce 7300LE 256MB DDR2 skjermkort.

Det funker egentlig helt fint, men gir meg kun en oppløsning på 720p i HD oppløsning.

TV mitt skal støtte 1080p, og jeg er derfor ute etter et skjermkort som kan gi meg den oppløsningen.

Men, kortet skal ikke ha vifter, og det skal være så billig som mulig. Er jo usikker på hvor mye bedre bilde jeg får ved å gå fra 720p til 1080p, samtidig som jeg er usikker på om TV mitt egentlig støtter 1080p. (bruksanvisningen er kastet for lengst).

 

Noen som har noen tips? Vil de fleste av dagens billige skjermkort uten vifte takle 1080p oppløsning?

 

Kortet må ha DVI-D utgang.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLÅTT PÅ MÅLSTREKEN :p

 

Liker ikke produsentene og vise hvor bra Tv-en er, så det er vell en sånn klistrelapp foran:

 

HD Redy 720p

Full HD 1080p

 

På den TV-en ser du det står HD Redy nederst i venstre hjørne hvis du forstørrer det nederst i venstre hjørne.

http://www.giveawaygalore.com/Images/samsungtv.jpg

STORT BILDE

 

Penget mitt er at TV-en din muligens bare er HD Redy

Endret av martin808
Lenke til kommentar

Du må se på hvor mange pixler selve panelet er på. Hvis oppløsningen er 1366 x 768, er den bare HD-ready.

Det er ingen grunn til at du skal kjøpe nytt skjermkort for å få full HD hvis TVen din har 1920x1080 pixler oppløsning.

Du kan prøve og installere skjermkortdriverne på nytt, eller oppdatere til den nyeste.

Lenke til kommentar

Da ble det mer klart. Når jeg kikker på PC oppløsningen i manualen står det max oppløsning på 1280 - 1024.

Så skulle jeg fått 1080i oppløsning, må jeg eventuelt skaffe meg et skjermkort med HDMI utgang, og så bruke HDMI - DVI kabel. (siden TVet er så "gammelt" at jeg ikke har HDMI innganger på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...