Gå til innhold

Litt hjelp ved kjøp av Gaming pc


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gamet endel, men den pcen jeg sitter med nå begynner å bli slitt og utgått!

Så nå ser jeg etter ny gaming pc, og kom over dette: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10394

 

Det jeg lurer på er om det er noen endringer man burde gjøre på den før man evt. kjøper? fordi på komplett kan du jo sette sammen din egen pc :thumbup:

 

(Vet ikke om linken fra komplett ble hyperkobling). takk på forhånd for svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har gamet endel, men den pcen jeg sitter med nå begynner å bli slitt og utgått!

Så nå ser jeg etter ny gaming pc, og kom over dette: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10394

 

Det jeg lurer på er om det er noen endringer man burde gjøre på den før man evt. kjøper? fordi på komplett kan du jo sette sammen din egen pc :thumbup:

 

(Vet ikke om linken fra komplett ble hyperkobling). takk på forhånd for svar! :yes:

 

jeg ville byttet ut cpu mot en e8400 (2 kjerners) ettersom du gamer en del.

jeg ville byttet ut gpu mot muligens ett 4870 eller lignende (gtx 260) prøv og få 216 core disse yter en del bedre, da vil du kjøre mye om ikke alt av spill på markedet atm.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har gamet endel, men den pcen jeg sitter med nå begynner å bli slitt og utgått!

Så nå ser jeg etter ny gaming pc, og kom over dette: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10394

 

Det jeg lurer på er om det er noen endringer man burde gjøre på den før man evt. kjøper? fordi på komplett kan du jo sette sammen din egen pc :thumbup:

 

(Vet ikke om linken fra komplett ble hyperkobling). takk på forhånd for svar! :yes:

 

jeg ville byttet ut cpu mot en e8400 (2 kjerners) ettersom du gamer en del.

jeg ville byttet ut gpu mot muligens ett 4870 eller lignende (gtx 260) prøv og få 216 core disse yter en del bedre, da vil du kjøre mye om ikke alt av spill på markedet atm.

 

 

Ja, takk for svar :thumbup: må spare litt mere penger, men har jo snart bursdag, så det går jo greit, hehe :yes:

Lenke til kommentar

Nei Vista er ikke gratis. Hvis du velger uten trekker de fra 700,- ca.

 

Kjøp disse tre "pakkene" og sett de i sammen selv:

 

CPU og hovedkort 2195,-

 

Skjermkort og strøm 2195,-

 

Harddisk 495,-

 

Kabinett 675,-

 

Legg inn en DVD brenner til 200,-.

 

Rundt 5500,- totalt. Da har du en veldig bra PC. Putt inn det operativsystemet du har hjemme.

 

Har du aldri bygget en PC tar det deg noen timer å lære.

 

Den PCen du har foreslått, må du ihvertfall endre til skjermkort HD4850. I tillegg må du da ha litt mere WATT. Prosesessoren bør du også endre til minimum E7400. Problemet er at det blir en dyerer PC enn det jeg foreslår; og dårligere.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Nei Vista er ikke gratis. Hvis du velger uten trekker de fra 700,- ca.

 

Kjøp disse tre "pakkene" og sett de i sammen selv:

 

CPU og hovedkort 2195,-

 

Skjermkort og strøm 2195,-

 

Harddisk 495,-

 

Kabinett 675,-

 

Legg inn en DVD brenner til 200,-.

 

Rundt 5500,- totalt. Da har du en veldig bra PC. Putt inn det operativsystemet du har hjemme.

 

Har du aldri bygget en PC tar det deg noen timer å lære.

 

Den PCen du har foreslått, må du ihvertfall endre til skjermkort HD4850. I tillegg må du da ha litt mere WATT. Prosesessoren bør du også endre til minimum E7400. Problemet er at det blir en dyerer PC enn det jeg foreslår; og dårligere.

 

Oi! Takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg så mye!! :dribble:

 

Ja, og da slipper jeg å kjøpe ALT samtidig og + at jeg får jo en bedre pc, som du sa;)

 

Har drevet endel med data, iogmed at den jeg har er gååen, så må jeg jo inn og fikse og mikse der hele tia, hehe :p

Lenke til kommentar
Nei Vista er ikke gratis. Hvis du velger uten trekker de fra 700,- ca.

 

Kjøp disse tre "pakkene" og sett de i sammen selv:

 

CPU og hovedkort 2195,-

 

Skjermkort og strøm 2195,-

 

Harddisk 495,-

 

Kabinett 675,-

 

Legg inn en DVD brenner til 200,-.

 

Rundt 5500,- totalt. Da har du en veldig bra PC. Putt inn det operativsystemet du har hjemme.

 

Har du aldri bygget en PC tar det deg noen timer å lære.

 

Den PCen du har foreslått, må du ihvertfall endre til skjermkort HD4850. I tillegg må du da ha litt mere WATT. Prosesessoren bør du også endre til minimum E7400. Problemet er at det blir en dyerer PC enn det jeg foreslår; og dårligere.

 

OG jeg har jo dvd-brenner+CD-rom her fra før av;) Har Windows XP home eller pro, husker ikke helt, men det vil vel funke helt greit? kan jo bare oppgradere når windows 7 kommer :thumbup:

Lenke til kommentar
Det kan hende at du kan bygge i det Kabinettet du har fra før av. Hva er det?

 

Win XP er flott. Kan du sikkert bruke til datamaskinen er gåen:) Fordelen er at du ikke trenger mer enn 2 GB. Win XP kjøre flott med 2 GB Ram.

Heihei, ja, men de slutter å lage oppdateringer til xp nå, så jeg får se;) har et x-gear kabinett, men det funker ikke noe bra lengre det heller, så satser på noe nytt:) men får noen rabatter av en onkel også, så dette blir bra!!! :-d

Lenke til kommentar
Det kan hende at du kan bygge i det Kabinettet du har fra før av. Hva er det?

 

Win XP er flott. Kan du sikkert bruke til datamaskinen er gåen:) Fordelen er at du ikke trenger mer enn 2 GB. Win XP kjøre flott med 2 GB Ram.

 

1 ting jeg lurer på er; På skjermkortet står det: "Før du bestiller PCI Express-skjermkort må du undersøke om hovedkortet ditt har ledig PCI Express 16x-kontakt. Hvis du ikke har ledig PCI Express 16x-kontakt, må du velge enten AGP- eller PCI-basert skjermkort."

Vet du om hovedkortet har dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som kunne tenke seg å hjelpe meg med et bra oppsett? Gjerne noe som ligger i samme prisklasse som Jornboss foreslo for en stund siden!:) Har sett en lignende tråd med en som trengte hjelp med det samme rundt er for en stund siden, men tror oppsettet han fikk da er litt utdatert, det har kommet endel nye produkter siden da :thumbup:

Lenke til kommentar
Handleliste - Denne vil gi deg mye for pengene, kan vurdere et litt bedre hovedkort. Har identisk PC selv og de spillene jeg har prøvd hittil har gått glatt med 1920x1080 ultra high. - Det er også behagelig støynivå på den.

 

Takk for svar:) skal se på det ny anbefalte! Når kjøpte du PCen? :thumbup:

 

Og til alle; for all del, bare send meg anbefalinger!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...