Gå til innhold

Litt hjelp ved kjøp av Gaming pc


Anbefalte innlegg

Handleliste - Denne vil gi deg mye for pengene, kan vurdere et litt bedre hovedkort. Har identisk PC selv og de spillene jeg har prøvd hittil har gått glatt med 1920x1080 ultra high. - Det er også behagelig støynivå på den.

 

Takk for svar:) skal se på det ny anbefalte! Når kjøpte du PCen? :thumbup:

 

Og til alle; for all del, bare send meg anbefalinger!!! :thumbup:

For noen uker siden. Skal sies du kan bytte ut skjermkortet med "broren" 4890 for enda litt ekstra kraft for 100lapp mer. Grunnen til at jeg kjøpte 4870 toxic kortet er at de har en god kjøler og mer stillegående kort enn de andre 4870 kortene.

 

Men idag ville jeg nok gått for 4890, da det er bare drøye 100lappen i forskjell mellom disse.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Handleliste - Denne vil gi deg mye for pengene, kan vurdere et litt bedre hovedkort. Har identisk PC selv og de spillene jeg har prøvd hittil har gått glatt med 1920x1080 ultra high. - Det er også behagelig støynivå på den.

 

Takk for svar:) skal se på det ny anbefalte! Når kjøpte du PCen? :thumbup:

 

Og til alle; for all del, bare send meg anbefalinger!!! :thumbup:

For noen uker siden. Skal sies du kan bytte ut skjermkortet med "broren" 4890 for enda litt ekstra kraft for 100lapp mer. Grunnen til at jeg kjøpte 4870 toxic kortet er at de har en god kjøler og mer stillegående kort enn de andre 4870 kortene.

 

Men idag ville jeg nok gått for 4890, da det er bare drøye 100lappen i forskjell mellom disse.

 

Lykke til!

 

ja, jeg går for det:) takk for hjelp! men tror du jeg trenger å bytte hovedkort? det funker vel helt greit? :thumbup:

Lenke til kommentar
Du trenger ikke det nei, men greit å kunne ha et hovedkort som støtter litt mer en kun 4gb ram. Men for all del, det fungerer glimrende. Har hovedkortet selv og bortsett fra det jeg sa er det ikke så mye å si på kortet :)

 

ja, det er sant :) men jeg kan jo kjøpe bedre hovedkort den gang jeg skal kjøpe mere ram! (:

Lenke til kommentar

Glemte å skrive at det kan være lurt å kjøpe vinklet SATA-kabel, da skjermkortet kan ta opp så stor plass at du ikke få plassert vanlig SATA-kabel på hovedkortet, da dette er et micro-ATX kort. Altså lite hovedkort.

 

Vinklet SATA-kabel

 

Legger til to andre gode hovedkort hvis du skulle ombestemme deg, MSI K9A2 CF og Gigabyte GA-MA790X-UD4, begge kortene har litt oppgraderingsmuligheter som crossfire og plass til mer ram. Men da må du opp 200-400kroner.

Endret av x3m_pl4yer
Lenke til kommentar
Glemte å skrive at det kan være lurt å kjøpe vinklet SATA-kabel, da skjermkortet kan ta opp så stor plass at du ikke få plassert vanlig SATA-kabel på hovedkortet, da dette er et micro-ATX kort. Altså lite hovedkort.

 

Vinklet SATA-kabel

 

Legger til to andre gode hovedkort hvis du skulle ombestemme deg, MSI K9A2 CF og Gigabyte GA-MA790X-UD4, begge kortene har litt oppgraderingsmuligheter som crossfire og plass til mer ram. Men da må du opp 200-400kroner.

 

jeg skal se på det (: tusen takk for all hjelp!!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...