Gå til innhold

Program for sortering av lister


Anbefalte innlegg

G'aften!

 

Vi kjører rett på sak!

 

Jeg trenger et program som lar meg skrive opp lister med flere kolonner, som også lar meg sortere disse alfabetisk/etter mengde.

 

La oss si at jeg skulle føre en komplett liste over alle verdens hovedsteder. Da ville det vært naturlig å ta med land, navn på byen, innbyggertall osv.

 

Norge - Oslo - 570 000

England - London - 7 500 000

Spania - Madrid - 3 500 000

Andorra - A. la Vella - 25 000

 

Så ønsker jeg å kunne sortere disse alfabetisk (eller etter tallverdi), f. eks ved å trykke på en header på toppen av den kolonnen. Med andre ord mer eller mindre samme funksjoner man har ved å velge "Detaljer" under "Vis" i mappealternativer i Windows.

 

Håper jeg klarte å gjøre meg forstått og å forklare hva jeg trenger.

 

Klem.

Endret av TheUltimateChilloutFestival2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for tipset, Harald. Hvordan gjør jeg det? Tok en kjapp kikk, men fant ikke denne funksjonen.

 

Blir også veldig glad om andre kommer med forslag til program som passer til behovet. Det er en ganske omfattende liste jeg skal begynne på, så jeg vil gjerne se på flere alternativ før jeg begynner, så det ikke blir slik at jeg langt uti finner ut at det finnes et bedre program enn det jeg bruker.

Endret av TheUltimateChilloutFestival2003
Lenke til kommentar

Det er en sorter stigende/synkende knapp på verktøylinjen på excel 2002. Vet ikke hvilken utgave av excel du har. Men bare søk på hjelp, denne funksjonen er veldig vesentlig i excel.

 

edit:

Ev lag deg en database men det er blir mulig for avansert for deg. Men da kan du hente ut og manipulere de dataene hvordan du vil.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...