Gå til innhold

10-15 meter lang DVI eller HDMI


Anbefalte innlegg

Jeg skal koble en skjerm på kjøkkenet med en PC som står 10-15 m unna avhengig av hvor jeg plasserer skjermen (PC'en er ikke flyttbar). Både skjermen og PC'en har DVI-utgang, men jeg har lest at DVI er spesifisert for max. 5 m.

 

Vil jeg kunne utnytte lengdepotensialet til HDMI ved å putte en DVI-til-HDMI-adapter i PC'en og skjermen, og bruke en 10-15 m lang HDMI-kabel i mellom, eller vil jeg være begrenset av DVI-signalet som kommer ut av PC'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVI over lengere avstander en 7m har jeg dårlig erfaring med. Av og til fungerer det. Høye oppløsninger vil som regel ikke fungere.

 

Du har to alternativer

 

Fiber optisk kabel pris ca:3000-4000,-

 

DVI extender fra black box , dvi signal over 2 cat 5e/cat6 kabler. Testet det for noen dager siden med 30 meter cat 6 kabel. Virkelig imponerende, satt to skjermer om hverandre av samme type og så ikke forsjell. Koster ikke så mye heller 950,- + mva . Du må bruke hdmi til dvi omformere,det er en bakdel.

 

Andre som har noen lure løsninger ?

Lenke til kommentar

Denne ble linket til i en annen tråd.

Kombinert med to stk HDMI til DVI kabler som til sammen oppnår ønsket lengde burde det fungere aldeles utmerket.

Du kan med fordel ha to kabler med ulik lengde, og plassere den korteste nærmest PC'n i tilfelle kortet ditt sender ut et litt svakt signal. Man vet jo aldri :)

Lenke til kommentar

Du må ihvertfall ikke finne på i det hele tatt å kjøpe en 10-15 m lang DVI / HDMI kabel i Norge! Sjekk ut på www.amazon.co.uk eller .com

Jeg fant min 10 m lange HDMI kabel der til 400 kr inkludert frakt. Og hvis du skaffer deg et adapter får du virkelig ikke noe problem i det hele tatt. Brukt min kabel i snart 6 mnd'er nå, og er veldig godt fornøyd.

Du må ikke tenke på at du må ha ULTRA PLATINA AND GOLD PLATED DIVINE HDMI CABLE. Kjøp noe som er lavt på pris. Så en test for noen mnd'er siden og der ble det bestemt at en sånn kabel med det navnet jeg skreiv her istad nå, som kan koste langt over 1000 kr, IKKE er noe bedre enn en til 400 kr

 

*EDIT*

Der løy jeg til deg gitt. Var en 10 m HDMI til DVI kabel jeg fikk tak i :)

Her er linken, så kan du selv bestille hvis du trenger det. Sjekk litt rundt innpå der

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B001CVMV26

Endret av MightyTor
Lenke til kommentar

Hva?? Mener du å påstå at dyre og gjerne mystiske eller fine og se på ikke har noe for seg ??

 

Pøh, bare se på denne og ikke kom her og si at den ikke har noen virkning.

Du må riktignok ha to da de passer til denne :roll:

 

Sorry, måtte bare dele noen av de mest tåpelige linkene mine :)

 

Du har helt rett, er kabelen sertifisert for den bruken man trenger den til, skal den virke, uansett pris. Hvis ikke er det reklamasjon. (Eller feil i utstyret den koples til selvsagt)

Lenke til kommentar
DVI extender fra black box , dvi signal over 2 cat 5e/cat6 kabler. Testet det for noen dager siden med 30 meter cat 6 kabel. Virkelig imponerende, satt to skjermer om hverandre av samme type og så ikke forsjell. Koster ikke så mye heller 950,- + mva . Du må bruke hdmi til dvi omformere,det er en bakdel.

 

Takk for tipset. Dette var en løsning som passet veldig for meg, for da kan jeg også lage hull i veggen. :)

 

Er det nødvendig å bruke to nettverkskabler når en bare skal ha bilde og ikke lyd? Denne er lett tilgjengelig i enkelte nettbutikker, og på bildet av den står det video under den ene nettverksinngangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...