Gå til innhold

Løsning for å publisere bilder til venner


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er etter en løsning for å gjøre bilder tatt av meg tilgjengelig for venner.

 

Ønsker en login løsning der jeg bestemmer hvem som har tilgang, både til siden og til hvilke bilder de får se.

 

Ønsket var at det skulle være en oversikt med tumbernails, og muligheten til å laste ned originalbildene.

 

Det skal ikke være en flashløsning.

 

Har en server med Drupal og en med Wordpress tilgjengelig. Så en løsning som benytter en av disse rammeverkene hadde vært å foretrekke. Men andre løsninger er også velkommen.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de finnes flere fotobutikker på nettet som tilbyr "bildehotell" for deg hvor du kan invitere venner for å se bildene pr mail, dessuten har man noe som heter facebook:P hvis du ikke vil at alle skal kunne se bildene kan du jo sette sånn sperre på dem så bare utvalgte venner kan se dem

Endret av cheating
Lenke til kommentar

Facebook er ikke aktuelt. Mest fordi ikke alle som skal ha tilgang har profil der, men også for at jag ikke har oversikt over hvilke betingelser som gjelder i forhold til hva som legges ut.

 

Siden jeg både leier webhotell samt har egen server stående på høyhastighetslinje, så er det ønskelig å ordne en løsning der jeg selv står for hosting av nettsiden. Det vil også være en nyttig læring i forhold til det.

 

Fotobutikker er jo en nærliggende løsning jeg ikke hadde tenkt på. Spørsmålet er hvilke muligheter for tilgangskontroll, for andre enn eier av bildene, som ligger der.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Facebook er ikke aktuelt. Mest fordi ikke alle som skal ha tilgang har profil der, men også for at jag ikke har oversikt over hvilke betingelser som gjelder i forhold til hva som legges ut.

 

Siden jeg både leier webhotell samt har egen server stående på høyhastighetslinje, så er det ønskelig å ordne en løsning der jeg selv står for hosting av nettsiden. Det vil også være en nyttig læring i forhold til det.

 

Fotobutikker er jo en nærliggende løsning jeg ikke hadde tenkt på. Spørsmålet er hvilke muligheter for tilgangskontroll, for andre enn eier av bildene, som ligger der.

 

Ørjan...

 

eurofoto har vel en av de beste løsningene når det gjelder bilder på nett, skal du lage et system selv kan du vel bare lagre en passordbeskyttet ftp side med filer som kan lastes ned. noe lignende denne?

Endret av cheating
Lenke til kommentar

Testet Coppermine, men webhotellet har bare gitt tillatelse til at scriptene kan benytte 8MB minne. Coppermine vil tydeligvis ha mer for å legge til bildene(12mpx) mine. En løsning er selvsagt å nedskalere bildene før jeg legger dem til. Men det er litt tungvindt, i tillegg at jeg da ikke får delt bildene mine med originaloppløsningen.

 

Kan se ut som om jeg må få opp min egen server for å få dette til.

 

Testet også phpAlbum. Men den fikk jeg ikke installert. Installasjonssiden var blank.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg er etter en løsning for å gjøre bilder tatt av meg tilgjengelig for venner.

 

Ønsker en login løsning der jeg bestemmer hvem som har tilgang, både til siden og til hvilke bilder de får se.

 

Ønsket var at det skulle være en oversikt med tumbernails, og muligheten til å laste ned originalbildene.

 

Det skal ikke være en flashløsning.

 

Har en server med Drupal og en med Wordpress tilgjengelig. Så en løsning som benytter en av disse rammeverkene hadde vært å foretrekke. Men andre løsninger er også velkommen.

 

Ørjan...

Hei,

 

gjør noe tilsvarende selv med dette php scriptet:http://panmental.de/public/programming_pro...ipt%20in%20PHP/

 

Eksempel/demo side!

 

Kjører debian etch med apache og htaccess på mappene. Enkelt å sette opp også, anbefales.

 

sxe

Endret av sxxxe83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...