Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Bluescreen" fleire gonger ved oppstart, vanskelig å skru på PC


Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har eit problem med PC'en min (bærbar) som gjør at kvar gong eg startar PC'en får eg opp ein form for feilmelding. Der eg kan velga å "resete" PC'en til eit tidlegare tidspunkt, eller starte Windows på vanleg måte. Men å resete PC'en virker ikkje. Og når eg startar Windows kommer "bluescreen" og PC'en slår seg av. Eg motar samme melding og av og til skjer det samme igjen før eg til sist får slått på PC'en. Eg veit ikkje kva eg skal gjera med det? Har pågått ei stund no, og eg har anelse om kva problemet kan vera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være symptomer på nært forestående harddisk-havari, og det kan være software-problemer.

 

Siden du har en HP så skal det ha fulgt med en gjennopprettings CD til denne. Finn den og kjør den, men OBS! Dersom du har noe du vil prøve å redde så ta kontakt med noen som kan litt mer teknisk om PC'en. For det finnes metoder for å hente ut det du vil ta vare på før evt. Re-installasjon.

 

Dersom PC'en fortsetter å oppføre seg rart etter en re-installasjon er det sikkert at det er harddisken som er gåen.

 

Jan Ingar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...