Gå til innhold

Prosjektor + buet lerret. Mulig?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er stor fan av bil- og flysimulatorer. I det siste har jeg begynt å leke med tanken å lage meg en "sim-cockpit" med et buet lerret. Her er en meget røff skisse. (all hail MS Paint! ;) )

 

utennavn.th.png

 

Et par spørsmål:

  • Jeg vet at det kommer til å bli uskarpt og ufokusert på kantene, men hvor ille tror dere det blir? Helt håpløst, eller..? Jeg regner med at avstand til prosjektoren har mye å si her. Noen tanker?
  • Har hørt at det finnes programvare for å redusere forvrengning (distortions) på kantene. Noen som vet noe mer om dette?
  • Hva slags lerret må jeg bruke? Kommer lampen til å "skinne igjennom" og bli plagsom?
  • Hva med å bruke to eller tre prosjektorer i stedet for én..?

I det hele tatt ville jeg satt pris på noen tips om hvor gjennomførbart dere tror dette er. :)

 

mvh

 

Fjonisen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg er stor fan av bil- og flysimulatorer. I det siste har jeg begynt å leke med tanken å lage meg en "sim-cockpit" med et buet lerret. Her er en meget røff skisse. (all hail MS Paint! ;) )

 

utennavn.th.png

 

Et par spørsmål:

  • Jeg vet at det kommer til å bli uskarpt og ufokusert på kantene, men hvor ille tror dere det blir? Helt håpløst, eller..? Jeg regner med at avstand til prosjektoren har mye å si her. Noen tanker?
  • Har hørt at det finnes programvare for å redusere forvrengning (distortions) på kantene. Noen som vet noe mer om dette?
  • Hva slags lerret må jeg bruke? Kommer lampen til å "skinne igjennom" og bli plagsom?
  • Hva med å bruke to eller tre prosjektorer i stedet for én..?

I det hele tatt ville jeg satt pris på noen tips om hvor gjennomførbart dere tror dette er. :)

 

mvh

 

Fjonisen

 

Ser ut som du tenker på å bakprojisere. Du har litt bedre mulighet til å lykkes om du plasserer PJen bak/over deg og bruke vanlig frontprojisering. Buen blir helt motsatt av det mulige og bakprojeksjonslerret koster skjorta.

Litt bue kan tolereres, men slik buing du har tegnet vil ikke bli bra. Tror uansett du vil få en bra følelse bare av å ha et svakt buet eller helt flatt lerret froen cockpiten. Har selv spillt endel på 2m bredt lerret (X360) og det gir en utrolig følelse av å være til stede i spillet.

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...