Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med Toyota hilux Pick Up


RAYJO

Anbefalte innlegg

Hei!

På min arbeidsplass har vi en toyota hilux som etter min mening er fullstendig ute på ville veier.

Det er som om noe holder igjen et eller flere hjul, virker som om det er verst når 4wd er innkoblet.

Da sjefen er godt over 70 og aldri har vært noe bilkjører så trenger jeg noe å overbevise han om at det er noe galt med bilen :ermm:

Noen som har vært borti noe slikt eller kan tenke seg hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

På min arbeidsplass har vi en toyota hilux som etter min mening er fullstendig ute på ville veier.

Det er som om noe holder igjen et eller flere hjul, virker som om det er verst når 4wd er innkoblet.

Da sjefen er godt over 70 og aldri har vært noe bilkjører så trenger jeg noe å overbevise han om at det er noe galt med bilen :ermm:

Noen som har vært borti noe slikt eller kan tenke seg hva dette kan være?

 

Forklar litt mer, når merker du det?

Lenke til kommentar

Merker det når man starter å kjøre, virker nesten som om man har glemt å ta av håndbrekket/lugger. Har gjort noen forsøk med å få bilen opp i ca 20 - 30 km/t for så å la den rulle i fri, vanligvis så ruller jo bilen et godt stykke men her så stopper den ganske tidlig akkurat som om bremsene henger seg oppe e.l.

 

Det er også litt ubalanse i styringen men tror ikke det er noen sammenheng her for det virker som om det er et eller begge bakhjulene som stritter i mot.

Lenke til kommentar
Hvis du drar med deg hele driverket for 4wd så går den nok endel tyngre enn en personbil, er det manuelle frihjulsnav på den?

 

Er ikke helt sikker på hva du mener med manuelt, er det slik at man må koble inn ute på forhjulene?

 

Kjører 4wd privat men har ikke opplevd noe som ligner på dette tilfellet

Endret av RAYJO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...