Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mangler motivasjon før eksamen


zeeero

Anbefalte innlegg

Jeg er småbarnsfar til en gutt på et par måneder i en alder av 20 år. Hadde et "friår" da mine jevnaldrende gikk i 3. klasse. I år tar jeg opp fag som privatist, og satser på en mastergrad til høsten.

 

Fra jeg ble klar over at jeg skulle bli far, var jeg redd for at den nye rollen skulle gå ut over studiene og fremtiden jeg planla. Jeg bor sammen med moren, og vi får i tillegg mye hjelp fra familien med pass etc. Dette nettopp for at jeg skal kunne fortsette utdanningen.

 

Men ukene etter at han kom har jeg slitt veldig med motivasjonen. Jeg har nå mer enn nok tid, og har blant annet påskeferie. Likevel klarer jeg ikke sette meg ned og forberede meg til eksamen. Har 8 eksamener i mai, og en av de er 3MX (høyeste matematikk). Jeg burde egentlig ikke skrevet dette innlegget engang...

 

Har lest mye om indre og ytre motivasjon, og er veldig bevisst på at jeg ønsker å fullføre dette året med gode resultater nettopp for å komme inn der jeg ønsker til høsten. Likevel sitter jeg her...

 

Hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste er vel egentlig å tenke på at du skulle ha begynt å lese for lenge siden, og desto lenger du utsetter det, jo verre blir det.

Det er vel egentlig bare å ta seg sammen og sette seg ned og begynne. Når du først har kommet igang er det ikke så ille likevel, og kanskje får du følelsen av at du faktisk lærer noe også. Da stiger motivasjonen enda mer.

Begynn allerede nå og ikke utsett det noe mer. Fri kan du ha når du er ferdig med eksamenene. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg helt vil si uten om lykke til!

 

Hvis det skjærer seg så må du faen ikke gi opp! Da melder du deg opp igjen! Og da planlegger du arbeidsdagene dine bedre slik at alt er klart for deg. Hvor mange delkappitller har du i matten? 35? Hvor mange dager i uka kan du jobbe fram til.. si .. 7 dager før eksamen! Du må ja fridager da... Dele delkapptilene dine utover de dagene. Fikk du f. eks. da 0.5! Javel, da har du 1 delkapittell som skal være ferdig i løpet av 2 dager. 7 dagene før eksamen er sjekka at alt er forstått og arbeid med eksamensoppgaver. Sånn har jeg holdt på, og det fungerer for meg...

 

En annen ting kanskje hjelper er vel å tenke på ungen? Føler du ikke at ungen er en motiverende faktor til å jobbe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...