Gå til innhold

Gode levelings tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nesten helt ny i WoW verdenen så jeg trenger levelings tips.

Jeg synes jeg er så treg og levle og alle jeg kjenner som spiller WoW levler så fort. Det jeg gjør er BARE å ta quests. Men når jeg ikke har quests er jeg nødt til å grinde.

Hva må til for at alt skal gå fortere og bedre? Jeg bruker så sinnsykt lang tid bare til level 14 og alle de andre levler opp til level 14 på ca. 2/3 av den tiden jeg bruker.

og ja jeg bruker questhelper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis du er tom for quests så drar du til et nytt område, f.eks om du er human og tom for quests i Westfall så kan du dra til Wetlands, osv. Oversikt over soner med leveler ser du her: http://wow.allakhazam.com/db/levelchart.html :)

Jeg har gort det. Men enten så er oppdragene ofr store for levelen min eller er monstrene jeg skal ta (selv om monstrene er på min level) for store og sterke for meg :(

Skrevet

Da burde du kanskje få deg noen å queste med, eventuelt spille en klasse som er litt mer solovennlg? Warlock/hunter/paladin er ihvertfall sånn jeg har forstått det veldig enkle å levle pga pet som tanker og paladin pga at man kan heale seg. Paladin og Warlock er ihvertfall greie å spille når du ikke har så masse penger og sånn pga at man får så billig mount. Som paladin tar jeg ofte quests som "er" for høyere leveler enn meg :)

Skrevet

Det går nesten ikke an at du bruker questhelper og samtidig bruker så lang tid på å levle.

Uansett, vist du har muligheten til det, start RaF med en kompis og boost gjennom instancer til lvl 58.

Vist dette ikke skulle la seg gjøre, så er det beste tipset å bare fortsette med questingen, les deg opp på wowhead.com thottbott.com og wow-europe.com om hvor du burde levle i den og den levelen og hvor du finner quests til din faction.

Også må du aldri bare plukke opp noen få quester, gjøre ett eller to og så dra tilbake for å levere. Ta opp alle questene du finner på utvalgt plass, se på questhelper hvor alle questene skal gjøres , lag en effektiv rute og lever først når du har gjort alt.

Skrevet
Hvis du er tom for quests så drar du til et nytt område, f.eks om du er human og tom for quests i Westfall så kan du dra til Wetlands, osv. Oversikt over soner med leveler ser du her: http://wow.allakhazam.com/db/levelchart.html :)

Jeg har gort det. Men enten så er oppdragene ofr store for levelen min eller er monstrene jeg skal ta (selv om monstrene er på min level) for store og sterke for meg :(

Så dette nå. Det skal nesten ikke være mulig, du kan umulig gjøre alt av quester en plass før du beveger deg til den neste. Vist du hadde gjort alle questene fra startingområdet og fulgt opp ''ruten'' som blir lagt av questgivers ut til andre områder, så skal det ikke være et problem å levle.

Skrevet

Hvordan er gearet ditt da, har du tatt i bruk quest rewards og slikt, og fått tak i nye spells? Vet det kanskje er dumme spm, men det var ting jeg ikke visste om da jeg begynte å spille, og som gjorde at ting gikk veldig sakte ;)

Skrevet

Ja det er for så vidt sant. Husker jeg levlet som holy paladin pre-tbc, med 1-h og shield, trainet også bare abilitys jeg trodde var viktig.

Skrevet

Jeg husker det slik at når jeg begynte så var det dårlig med guides og addons, vi måtte klare det meste selv og brukte Thottbot.com når vi sleit med ting. En av de største gledene jeg hadde med WoW var faktisk å lvle for første gang, og jeg vil gjerne få den følelsen igjen.

Uansett det at du lvler treigt er helt vanlig når du nå nettopp har startet, de som har gjort det ja bare 1 gang tidligere vet hvor de skal gå for å finne ting, å vet hvor det neste er.

Så om du ikke har det for travelt med å komme deg til max lvl så ville jeg ha brukt tiden min til å lvle treigt da det er en fin opplevelse.

Skrevet

Kom til å tenke på en ting til. Hvis du går inn i klassetråden til den klassen du spiller (feks mage, warrior, rogue osv), så kan du spørre om hvilken rekkefølge som er best å bruke spellsa dine i. Min første character var en rogue og jeg ante ikke hva jeg skulle trykke på elelr i hvilken rekkefølge. Derfor brukte jeg også suuuuperlang tid på å drepe mobs.. Også husker jeg at når jeg var ferdig med èn quest, løp jeg tilbake og leverte den :p om du gjør ferdig alle questene i et lite område først, så sparer du tid på å ikke løpe frem og tilbake undøvendig.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Men det kan også være negativt, for om du har followups så kan det hende du må gå til mange steder flere ganger, selvom du kunne gjort fler quest samtidig der, om du hadde levert inn.. Bruk leveling guide. :) (Matsemann sin link. Jeg brukte de fra lvl 70-80, og angrer på at jeg ikke starta med de før)

Endret av Slettet-3t93k9
Skrevet
Jeg husker det slik at når jeg begynte så var det dårlig med guides og addons, vi måtte klare det meste selv og brukte Thottbot.com når vi sleit med ting. En av de største gledene jeg hadde med WoW var faktisk å lvle for første gang, og jeg vil gjerne få den følelsen igjen.

Uansett det at du lvler treigt er helt vanlig når du nå nettopp har startet, de som har gjort det ja bare 1 gang tidligere vet hvor de skal gå for å finne ting, å vet hvor det neste er.

Så om du ikke har det for travelt med å komme deg til max lvl så ville jeg ha brukt tiden min til å lvle treigt da det er en fin opplevelse.

Jeg er ikke en nybegynner! Jeg har spillt WoW massvis av ganger og tatt mange pauser. Og problemet for at jeg har sluttet mange ganger var fordi at levlingen gikk så tregt :(

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Du skreiv jo

Jeg er nesten helt ny i WoW verdenen så jeg trenger levelings tips.
?

Bruk guide, da går det fort. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...