Gå til innhold

klokkevennlige deler - trenger litt råd


Anbefalte innlegg

Tenkte å oppgradere spill PCen min med deler som egner seg til overklokking. Ser ut som E8400/E8500 er populære prosessorer. Er disse prosessorene bedre enn i7 til spill PCer? Hva med HK og minne - noen anbefalinger? Har allerede et skjermkort som jeg tenkte å bruke i denne PCen - Radeon 4870x2. PCen har forresten vannkjøling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å oppgradere spill PCen min med deler som egner seg til overklokking. Ser ut som E8400/E8500 er populære prosessorer. Er disse prosessorene bedre enn i7 til spill PCer? Hva med HK og minne - noen anbefalinger? Har allerede et skjermkort som jeg tenkte å bruke i denne PCen - Radeon 4870x2. PCen har forresten vannkjøling

 

Core i7 er det alle beste akkurat nå. Men E8400/E8500/E8600 er biligere og veldig rask og fungerer meget godt med spill. Alle prosessorene kan klokka opp til 4ghz med ikke så mye spenning.

 

Core i7 er mye raskere enn de andre Core 2 duo cpu's fordi det ikke bruker Front Side bus. Det har en direkte tilkobling til minne bussen som reduserer latens fra CPU til rammen.

 

Men LGA1366 hvedkorte har jeg dessverre ikke så mye erfaring med, men Gigabyte GA-EX58-UD3R og Asus P6T Deluxe V2 er two hovedkortene som fikk bra karakter i en bla jeg har nettopp lest.

 

Men hvis det var meg som skal kjøpe en nye hovedkort jeg skall kanskje kjøpe meg en Asus rampage II extreme fordi jeg er så fornøyd med min egen rampage Formula motherboard.

 

Håper det hjelper det litt :)

Lenke til kommentar

Core i7 er det raskeste nå for tiden, men det er beklagligvis også det dyreste.

 

E8400/E8500 med et godt HK som Gigabyte UD3P eller Asus P5Q pro er klokkevillig sammen så det holder, så du har mye ytelse og hente til spill.

 

Som du kanskje vet er i7 en quad core prosessor, men er ikke mange spill til dags dato som klarer og utnytte så mange kjerner med noen særlig effektivitet.

 

Det kommer riktignok nye spill hele tiden så core i7 vil nok være et mer fremtidsrettet valg om du har penger til det.

 

Håper dette hjalp litt.

 

edit; jeg må lære meg og lese det folk ovenfor meg skriver: p

Endret av Deviljoker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...