Gå til innhold

Anbefaling av Canon zoom objektiver.


Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg zoom objektiver til Canon EOS 1000D. Trenger derfor råd og anbefaling til disse 4 objektiver som jeg har sett på. Har idag Canon 18-55 mm IS.

  • Canon EF 75-300mm F4-5.6 III USM kr 2799
  • Canon EF 75-300mm F4-5.6 III kr 2299
  • Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS kr 2650
  • Canon EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM kr 2999

Priser er fra fotovideo.no

 

Har det noe å si for bilde kvalitet på objektiver med og uten USM, IS? Vet at man bør bruker stativet til zoom objektiver. Men det er vel enkelte ganger stativet ikke blir tatt i bruk.

Endret av tle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med disse objektivene fra før, men personlig ville jeg kanskje valgt 55-250mm IS (med bildestabilisator). Den starter der ditt andre objektiv slutter (55mm), slik at de utfyller hverandre perfekt i zoomområdet. Og bildestabilisatoren kan være veldig kjekk å ha, spesielt med litt lengre brennvidder uten stativ.

Endret av iBoy
Lenke til kommentar

55-250 IS er det mest "lyssterke" av de objektivene du nevner i første post,grunnen er at det har IS "intern stabilisering",det gir deg ca 2/3 blendertrinn.

 

Hvis du vil ha noe bedre objektiv en 55-250 IS har du alternativet 70-200 f/4 L til omtrent dobbel pris.

 

DE 50mm i teleenden i forhold til 70-300 objektiver vil du ikke savne,du kan sammenlingne brennvidder her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...