Gå til innhold

Salg av fake klær.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du utvilket et produkt/merkenavn ville du da likt at noen kopierte dette og solgte det videre med god fortjeneste? I tillegg kan man nevne konsekvenser dette kan få for deg som originalutvikler: Mindre salg av originalproduktet og at originalproduktet får et negativt "rykte" pga. dårlig kvalitet på kopien. Svært svært få liker dette, og straffeforfølger de som kopierer og selger.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Tror du først som sist bør slutte å importere med tanke på salg til kompiser også. Mener jeg har hørt om folk som har blitt anmeldt for å importere små mengder piratprodukter (som fake merkeklær) selv til eget bruk. Dette har blitt oppdaget ved rene rutinekontroller hos Tollvesenet, eller ved at de blir mistenksomme ut fra dokumenter vedlagt pakken.

Lenke til kommentar
Tror du først som sist bør slutte å importere med tanke på salg til kompiser også. Mener jeg har hørt om folk som har blitt anmeldt for å importere små mengder piratprodukter (som fake merkeklær) selv til eget bruk. Dette har blitt oppdaget ved rene rutinekontroller hos Tollvesenet, eller ved at de blir mistenksomme ut fra dokumenter vedlagt pakken.

 

Det er dommer der folk blir frikjent for piratimport der det er ikke sannsynliggjort at "importøren" har ment å selge klærne videre. Skal se om jeg ikke finner referanser til sakene.

Lenke til kommentar

Nå har forsåvidt Apple patentregistrert designen også så jeg tror nok denne kopien ville hatt et problem i en amerikansk rettssak. Problemet er vel heller at det ikke foreligger noen dom på akkurat dette i Norge, og man kan derfor ikke si noe om lovligheten av dette. Men det virker for meg som et relativt klart brudd på patentrettighetene.

 

Som tidligere nevnt så har Italia en streng lovgivning på brudd av disse rettighetene siden store interesser i landet har investert i merkevarer. De opererer med store bøter for i det hele tatt å være i besittelse av falske merkevarer, privat bruk eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...