Gå til innhold

Gran turismo 5 til pc og xbox 360?


husgutt

Anbefalte innlegg

Gode greier det Camrot. Sony har ikke hatt for vane å lage PC versjoner av konsollspillene sine, men de har gjennom SOE hatt et temmelig stort PC spill segment også, selv om det ikke akkurat er helt typiske konsoll spill de holder på med.

 

Jeg tror nok de snakker om en siste pust i PS2 iom at det er temmelig greit å porte fra PSP til PS2 slik vi har sett med PSP-GTA titlene. Så kommer det vel et java spill til mobiltelefon tenker jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Deilig å få denne nyheten slengt opp i fleisen etter å ha svidd av 3 høvdinger på en PS3 utelukket for å sikre meg GT5.

 

Ja, med da har du gjort det rette. Om du ville sikre deg GT5. Spiller vel ingen trill om f.eks. spillet kommer til pc ett år etterpå, eller at psp får en versjon?

Lenke til kommentar
Korrekt link: Gran Turismo “to continue on as many platforms as possible,” PC gamers have large party

 

 

Ikke at det har så mye å si, Forza 3 kommer nok før GT5, og blir nok betydelig bedre.

 

lol, 14år og aldri sittet i en skikkelig bil?? hahaha....

Forza2 er så utrolig elendig som simulator, og jeg tror ikke forza3 blir veldig mye bedre, og gran turismo er det nærmeste man kommer ekte bilkjøring... Jeg har selv kjørt endel forskjellig racing IRL, så jeg har en viss peiling på hva jeg snakker om...

Lenke til kommentar

Nå blir ikke GT5 eller Forza 3 hverken bedre eller dårligere avhengig av hvem av oss som har "sterkest pappa". Men siden vi først er her så kan jeg vel si at jeg har hatt lappen og kjørt lovlig i over ti år nå så noe erfaring bak rattet har jeg. Har ikke kjørt så mye på bane, men kjørt biler fra VW Polo til Porsche 911 og Lotus Elise på Arctic Circle Raceway, om det teller.

 

Gran Turismo gjør en av generaltabbene, du kan bruke de andre bilene som autovern. Ikke tar bilen skade av det heller så da blir det litt tåpelig for meg. Du kan bremse latterlig sent inn i svingen og bare la de andre bilene hjelpe deg rundt. Klart man kan holde seg i skjorta og kjøre pent, men om man trenger de ekstra to sekundene så er det fristende å bare gå på bremsen litt i seneste laget.

 

Om det blir skademodeller i GT5 er det vel bare Polyphony som vet. De prata allerede i april 08 om at skade skulle bli implementert i GT5P, som en download. Ulv ulv... Vi får vente til spillet er i butikken før vi vet det sikkert tror jeg.

 

Forza 1 var bra og Forza 2 tok det hele til et nytt nivå og er et must på enhver topp 10 liste av beste kjørespill på planeten. Ihvertfall på konsoll. Når de gjør slike kvantesprang og har giganten Microsoft i ryggen så er det grunn til å forvente at det neste spillet blir virkelig bra. Det er utvilsomt noe å se fram til for de som liker kjørespill, i likhet med GT5.

 

La oss håpe begge spillene blir knallbra, så får vi hevet standarden på kjørespill generellt.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Da vet jeg ikke hva du har spillt, om du fronter i Forza 2 i 200km/t så er du heldig om du får 50km/t på bilen etterpå. I tillegg kan du få skade på enkeltkomponenter som venstre bremse foran, eller høyre bakdekk (slitasje og direkte skade), girkasse, motor, enkelte dempere, forværret aerodynamikk (redusert marktrykk og/eller hastighet) etter skade, med videre. Oversikt over hva som er skadet fåes på samme tast som for å se dekktemperatur.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Forza 2 fra marketplace. Du kan sikkert legge meg til for å se om jeg spiller riktig spill. Skal faktisk prøve å fronte igjen nå.

Edit: Faktisk var det ikke 200, men nesten 300km/t rett i veggen, null skade 0% på hele bilen, ser dette ved hjelp av skjemaet når man trykker opp pilen på d-paden. Bilen gikk som om den ikke har frontet i over 200km/t. Hadde vært fint om du kunne forklart dette.

Endret av bebeluv
Lenke til kommentar

Da må du sjekke settings. :)

 

Har ikke spillet her så får ikke sett akkurat hvilken meny du skal gå inn på, men fra Wikipedia:

 

"The damage and physics in the game have been revamped over the previous game, allowing for multiple settings: "simulation," which is the most severe, allowing for damage that can take a car out of commission; "limited," which scales down the severity of impact of crashes; and "cosmetic," where the damage is merely visual."

Lenke til kommentar
Ja, med da har du gjort det rette. Om du ville sikre deg GT5. Spiller vel ingen trill om f.eks. spillet kommer til pc ett år etterpå, eller at psp får en versjon?

 

Ja, det er vel egentlig bare å håpe på det beste og satse på at GT5 blir konsolleksklusivt i hvertfall. Killzone 2 var nå bare en bonus og det samme gjelder LittleBigPlanet som jeg nettopp har bestillt. Om spillet blir tidseksklusivt så er det fortsatt litt kjipt, jeg fikk følelsen av at ett eller annet døde inne i meg når BioShock gikk multiplattform med PS3 også.

 

Forza Motorsport 2 demoen er som nevnt veldig begrenset. Dette er et ganske klart eksempel på at man ikke helt før dømme et spill over og ut basert på en demo, men at man kan dømme mye bedre etter å spillt fullversjonen. Demoen var begrenset til "Limited", det vil si at det bilen kan langt i fra bli like ødelagt i styreegenskaper som i fullversjonen. De kosmiske skadene står derimot ikke i så stor kontrast med hverandre.

Endret av The Heretic
Lenke til kommentar

I starten så ville de ikke få til skade på bilen fordi bil produsentene ikke tillate det men nå sier de at at kanskjer kommer, hvertfall så er det sikkert at det kommer på race bilene. Så da blir det slutt på autovern kjøring, uansett om du kjører pro class i gt5p så blir du jo straff afor det uansett so no point :p Men du kan jo ta litt hensyn til at de ikke bruker mye penger på stabben og få folk og tusenvis av baner og biler til sammen hvor EN bil tar i gjennomsnitt nesten 200 dager og lage så er det ikke rart at du kan regne med og få i pose og sekk så i første om gang, men det er jo det mest realistiske og faktisk det spillet med høyest graffik og pix kvalitet hitill lagd så. Prøv og sammenlign GT3 med hvemsom helst annet spil som kom samtidig i 2001 :p

En annen ting er at det kommer en GT version til PSP :)

Des. så er det jo mye bedre og ha det på PS3 så du kjøpte den ikke forgjeves så sant du liker dårlig nett, klumpete kontroll og scart kabel kvalitet bedre en og leke paladin med playstation :)

Så imens kan du kjøpe noen gode spill og vente et år til så kommer GT5 full version <3

 

Peace Out.

Lenke til kommentar

Der vant jo Forza 2 ganske klart. Da kan man argumentere for at GT5P bare er en demo (som de tar betalt for...), men samtidig kom Forza 2 ut i juni 07, mens GT5P kom i mars 08 og nyere burde jo være bedre.

 

Pr idag er vel Forza 2 det beste kjøpet, men blir spennende å se hvordan GT5 blir mot Forza 3. Kanskje noen må kjøpe seg en PS3, eller 360? ;)

Lenke til kommentar

Hver sin smak om spill men de gutta hadde noen tarda meninger til tider. Desuten så er gt5p ikke en demo men en smake bit bare :p

Først kom GT HD som var demoen så kom GT5: Prolouge så kommer til slutt Gran Turismo 5. Og kjøpe forza og xbox fremfor full hd ps3 og gt5 hadde jeg aldri gjort selv om jeg måtte kjøpe ps3 og spill fremfor og få gratis xbox og spill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...