Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Formatere Acer Aspire


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal formatere min ACER Aspire E300-UB63.

Jeg har ingen formaterings cd'er, men fant ut at ved å trykke ALT + F10 ved oppstarten så

kan man få formatert.

 

Men når jeg trykte det så fikk jeg bare opp en feilmelding hvor det stod : "Invalid media type reading drive D, error, retry, fail?"

 

Så jeg skrudde av maskinen, og startet opp igjen vanlig.

Da så jeg at D: partisjonen var borte.

 

Så for det første. Hvordan finner jeg igjen D partisjonen?

For det andre. Hvordan får jeg formatert?

 

Det at D partisjonen er borte har ingenting å gjøre med løse ledninger, for C og D er samme hard-disk, bare delt opp.

 

Håper på raskt svar!:)

Endret av Ols111
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, du skriver at du ikke har noen formaterings-CD - du har med andre ord ingen CD med Windows? Og skal du bare formatere PC'en, eller er det re-installasjon av Windows du er ute på?

 

Hvis du skal installere Windows på nytt er du enten nødt til å ha en CD med Windows på eller en recovery-partisjon på PCen. Hvis du ikke vet om du har noen av disse tingene, så er vel det enkleste kanskje bare å laste ned en "kaptein sabeltann versjon" av den Windows-utgaven du bruker og lage deg en Windows-CD også installere Windows med den lisensnøkkelen som fulgte med PCen?

 

Edit: Og hvis du kun skal formatere én partisjon, så kan du gjøre dette inne i Windows, med mindre det er den partisjonen Windows ligger på du skal formatere da.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Jeg snakket med Acer-support, og de sa at det var mulig å formatere ved å trykke ALT + F10 ved oppstart. Hvordan det fungerer og slikt vet jeg pent lite om.

 

Men det største problemet nå er å finne igjen partisjon D.

Så spør igjen, noen som vet hvordan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...