Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen min slår seg bare rett av


Anbefalte innlegg

PCen min slår seg bare rett av uten advarsel, feilmelding eller windows avsluttning

Det vriker som om noen napper ut kabelen, men når jeg kikker inne i pcen så er det fremdelles strøm i hovedkortet.

 

Somregel hvis jeg starter et spill, så slår den seg bare av, men ikke altid

PC slår seg aldri av hvis jeg bare surfer eller ser film osv.

 

Jeg har prøvd og installere spill på nytt og tenkte at det kunne være software feil, men det var det ikke.

 

Jeg har lagt på ny kjøle krem til CPU og renset maskinen for støv, alle vifter på sjkermkort, CPU, strømforsyning og ellers i pcen.

 

Har tatt ut og inn alt hardware for og forsikre meg om at de er skikkelig satt på plass.

 

CPU temp den er ca 43 Celcius og ellers inne i PCen er det ikke over 20-30 grader.

 

Jeg har prøvd og koble av diverse hardware, alle HDD untatt OS disk tråløst nettverks kort, video/capture kort, CD-rom generelt sett alt som kan tas vekk selv om alt skal fungere.

 

Det som er det provoserende her er at jeg ikke får opp noen som helst feilmelding og for og få på PCen igjen etter at den slår seg av må jeg kutte strømtilførsel i ca 10 sekunder.

 

Jeg vet ikke hva som kan være galt, men jeg har resonert meg frem til at strømforsyningen er problemet, kan det stemme?

 

mvh

 

Bjørn Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det eneste i hendelselisten som kan virke som det har samenheng da den altid er like før PC slårseg av er:

 

The Digidesign MME Refresh Service service failed to start due to the following error:

The system cannot find the file specified.

 

 

Og jeg har denne PSUen:

http://www.citysaint.com.au/Default.aspx?t...ProductID=32103

 

 

Hvis det skulle vise seg or være PSUen, må jeg kjøpe ny eller fines det en MacGyver løsning

Lenke til kommentar

No name merke med 400W, er vell målt ved lave temps og maks midlertidig last...

Så her må du nok klaske til med en ny PSU...

Nå vet jeg ikke hva mer saker du har i maskinen bortsett fra ett 8800GTS men tviler på at du får nok strøm.

 

Strømforsyninger går også ned i effekt over tid så de leverer mindre og mindre.

Kjøp en Corsair 600 eller 700W så har du litt å gå på for fremtidige oppgraderinger pluss EN GOD del mer kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...