Gå til innhold

iTunes - automatisk legge til nye sanger i biblioteket?


zacka

Anbefalte innlegg

Finnes det en funksjon i iTunes (en slags "folder-watcher"-funksjon) som gjør dette? Hvis man må søke gjennom musikkmappen på nytt manuelt hver gang man har lagt til nye filer, vil de gamle filene legge seg inn igjen slik at de blir liggende dobbelt i biblioteket?

 

En annen ting: går det an å få en mappevisning a la slik man får i Windows Utforsker og f.eks i MediaMonkey? Jeg er ikke helt komfortabel med listevisningen som er i min iTunes nå.

Endret av zacka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke det jeg mener. Jeg tenker mer på en funksjon som starter hver gang ved oppstart av iTunes som scanner en gitt mappe for endringer og legger til nye filer i biblioteket automatisk. Bl.a "MediaMonkey" har denne funksjonen.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke det jeg mener. Jeg tenker mer på en funksjon som starter hver gang ved oppstart av iTunes som scanner en gitt mappe for endringer og legger til nye filer i biblioteket automatisk. Bl.a "MediaMonkey" har denne funksjonen.

 

Har brukt iTunes en del år, men tror jeg kan si ganske sikkert at den funksjonen ikke finnes. Må si det hadde vært nyttig med en slik funksjon, kanskje vi skulle sendt inn forslaget til Apple.

 

Jeg kan heller ikke si at jeg vet om noen form for mappevisning i iTunes. Må si jeg er ganske fornøyd med visningen min, der alt ligger sortert på artist, så albumnavn + coverflow.

Lenke til kommentar

CK_: OK. Burde absolutt vært en slik funksjon der, men siden den ikke er der, vil sangene legge seg inn dobbelt for hver gang jeg tar en ny scan av mappa for å legge til nye mapper? Er litt stress å måtte fjerne duplikater i ettertid.

Lenke til kommentar
Når filene legges inn i iTunes flyttes de vel inn i iTunes-strukturen på disken? Dermed ingen duplikater. Mener det er et valg i iTunes om at programmet skal selv administrere dette.

Nå er det flere som ikke finner dette ønskelig, men selv ønsker å administrere sine filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...