Gå til innhold

Hvilken gaming-pakke bør jeg velge? (AMD vs. Intel)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har planer om å mekke en ny PC til eldste poden i huset - i komfirmasjonsgave. Det må følgelig være tålig greie gaming-spesifikasjoner på maskinvaren. Gidder ikke bruke mye tid og studie på valget!

 

Jeg har kikket litt på pakketilbud fra komplett. Her er to pakker i samme prisklasse som jeg regner med sikkert er greie på det meste:

 

Intel / AMD

 

Noen anbefalinger på om jeg bør gå for Intel eller AMD?

Endret av aaad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel....

 

Kan virke som at amd'en har heftigst prosessor, mens intel-pakken kompenserer med hakket bedre skjermkort...

 

Ser en pakke-prisen i forhold til fullpris for enkeltkomponentene, gir amd-pakken et par hundrelapper mer i rabatt.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk begge pakkene ikke er noe særlig for spill, greie nok, men ikke mer.

 

Amd pakken har bedre psu, cpu, hdd, psu'en er dimisjonert for omså cf. Men ikke hk som støtter dette.

 

Intel pakken, har bedre skjermkort.

 

Noenlunde slik vil gi mest for penga i den prisklassen.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Takker for innspill....

 

Har handlet! Gikk bananas på Komplett i går kveld...et eller annet jubileums-tilbuds-show, med tilbud som ble lagt ut fortløpende utover kvelden.

 

Handlet for rett i overkant av 5000 kr. Sjekka tilsvarende handleliste i dag morges, og nå måtte jeg ha gitt i overkant av kr 8000 for samme varene.

 

Det ble en AMD-oppgraderingspakke for kr 1380 - sikkert litt kjipere effekt enn pakken nevnt over, med en AMD Phenom 8650 x3 (Doblet minnet med en ekstra "kit" av samme sorten)

 

Fikk et Sapphire Radeon HD 4870 512MB GDDR5 for kr 819 (under halv pris). Håper det holder koken en stund.

 

Flesket til med litt kulere eksteriør, siden ting og tang ble litt billig....viktig for fjortisene at ting ser litt kult ut også. Dette kabinettet fikk jeg til minus 40%

 

I sum sikkert ikke "top of the line", men per i dag spiller poden WOW med en GAMMEL, dog optimalisert PIII maskin - blir ventelig en litt annen opplevelse med den nye....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Poden er storfornøyd...og grafikken går visst så det griner, virker til å være gullgodt skjermkort...et lykketreff med den der bananaskvelden på komplett!

 

Maskinen var enkel å skru, og alt virka som det skulle da powerknappen ble slått på første gang...satte den opp med XP Pro.

 

Kjempetøff maskin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...