Gå til innhold

Hvordan få bilde på Nintendo Entertainment System og Super Nintendo?


Nidaroo

Anbefalte innlegg

Fant fram igjen to konsoller som vi hadde som små barn. Og fikk lyst til å prøve dette ut igjen. Konsollene er som nye nærmest, iallefall ikke ødelagte. Og siden jeg nå har en helt ny tv, så trodde jeg dette kunne by på problemer.

 

 

Det som er at jeg får hverken bilde eller lyd. Eneste muligheten som bilde og lyd jeg har på den første Nintendo konsollen(Nintendo Entertainment System) er via en sånn RF Switch, som skal inn i ANT IN. Noe jeg ikke får bilde av.

 

Til de som lurer, er en sånn konsoll:

ver2_nintendo_12168a.jpg

 

 

Hva kan jeg gjøre for å få bilde og lyd her? :)

Endret av Nidaroo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Du vet det sikkert, men med RF-kabel må man søke etter riktig frekvens på Tv-en, på samme måte som man måtte søke inn kanaler (NRK, TV2) på det gamle analoge bakkenettet. Du må også passe på at RF-svitsjen er satt korrekt, slik at den sender signalene fra konsollen videre frem til fjernsynet.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Tusen takk Camrot. Nå som du sa det måtte man jo selvfølgelig søke, og har søkt inn begge to. NES på 3, og Super Nintendo på 4. Flott!

 

Nå har vi både PS3, PS2, Sega Satur, NES og Super Nintendo på en 40", som jeg har på det ene soverommet som er ca 4-5 meter. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...