Gå til innhold

Linksys WRT54G ikke kontakt med nett


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg driver å skal sette opp en slik Linksys WRT54G trådløs router. Har fulgt bruksanvisningen til punkt å prikke, men får likevell ikke kommet meg på nett. Det er et punkt jeg undres på; det står at "Internet" lampen på routeren skal lyse, men det gjør den ikke hos meg, noen som har en formening om hva det kan skyldes? Har prøvd å koble routeren utenom splitteren og rett i vegguttaket, prøvd forskjellige kabler, men fortsatt ikke noe lys i "Internet" lampen...

 

Er det noen som kan hjelpe meg?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger det jeg lurer på inn her jeg, istedet for å starte en ny tråd.

 

Har den samme routeren, har internett fra tele2, og har bredbåndstelefon fra tele2. Sliter med å få internett på det trådløse nettverket. For at bredbåndstelefonen skal fungere må jeg koble internettkabelen fra modemet til bredbåndstelefonboksen, og videre fra den og til routeren. Om jeg prøver å koble bredbåndsmodemet til routeren får jeg ikke mottatt samtaler.

Sånn som det er nå får jeg det trådløse nettverket til å fungere, men ikke noe internett på nettverket. Jeg har prøvd å resatt hele routeren og koblet opp alt på nytt, men uten hell. Har også prøvd å endre ipen til routeren, i tilfelle bredbåndsmodemet gjerne vil ha den, men hjelper ikke.

 

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Så lenge iptelefonadapteret er bak router eller routermodem så må portene forwardes. (som nevnt i linken over).

 

Fra 1024 til 1036 tcp og udp - Fra 3478 til 3479 tcp og udp

Fra 5060 til 5061 tcp og udp - Fra 10000 til 10007 tcp og udp

 

Det andre du må passe på er at du ikke har samme subnett på ipadapter.

Hvis routeren har 192.168.1.x så bruk f.eks 192.168.2.x på iptelefoniadapter.

 

Sjekk adressene som du får tildelt fra alle boksene slik at du er sikker på at det ikke blir konflikt mellom boksene.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...