Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan manipulere folk?


Anbefalte innlegg

Jeg manipulerte muligens en kar i dag. Jeg pratet med ham om hvor mye jeg hater mennesker som kommer for sent til avtaler og aldri gir et ring eller en lyd fra seg hvis det skjer noe eller de har sagt at de skal gjøre dette. Han var enig, men jeg vet at han er smertelig klarover at jeg prater like mye om ham som noen andre. Han legger andre planer før dem han allerede har, så han glemmer dem han la med meg og blir sen og sier sjelden ifra. Så nå tar han forhåpentligvis dette til seg og slutter med denne atferden. Teller dette?

 

Jeg kan også ha manipulert en fyr i klassen min tidligere. Ei jente ba ham alltid om tjenester som han oppfylte slavisk og han var ikke i stand til å se dette eller si ifra selv. Så jeg angrep saken ved å prate litt tilfeldig om saker og ting, om vennskap og kjærlighet generelt, og så fikk jeg samtalen inn på temaet om forholdet mellom han og denne jenta. Jeg fikk ham til å tro at denne jenta var en slu personlighet, og at hun bare var ute etter å utnytte ham. Så trodde han så sterkt på meg at han nesten spurte meg rett ut om instrukser. Jeg fortalte ham hva han skulle gjøre, og han gjorde dette allerede neste dag. Og han var plutselig min nye bestevenn. Han betrodde seg til meg om hvordan ting var med denne jenta, uten at jeg spurte om noe som helst. Så sa han hva han hadde gjort for å få slutt på hvordan jenta behandlet ham. Jeg nevnte en annen ting han kunne gjøre, og han svarte ettertrykkelig at han skulle få det gjort snarest mulig.

 

ette var noe jeg gjorde for å hjelpe ham, ikke for å tjene noe på det selv. Men når jeg tenker på dette, så manipulerte jeg ham nok. Dette gjorde imidlertid ingen forskjell. Han ble kvitt det problemet med min hjelp, men han er fortsatt en svak person og mottakelig for manipulative handlinger. Enten det er meg eller noen andre, så er an en person som må la seg ledes av noen andre, og han vil ikke se om et menneske utnytter ham eller hjelper ham.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...