Gå til innhold

Marerittet databutikken.com !!!


Anbefalte innlegg

Skrekk eksempel ved retur av defekte varer til databutkken.com !!

 

Jeg bestilte i romjula, epox 8KHA+, PAL1600+, 512 DDR, Kabinett, vifte i håp om å kunne ta gleden av det på nyåret. Mottok det gladelig, den 3. Januar bare for å konstantere at hovedkortet var defekt. Med begrenset antall alternativ, fylte jeg ut retur forespørsel skjema databutikken.com har på hjemmesiden sin. I håp om å motta et retur nummer raskt, slik at jeg kunne få sendt tilbake den/de defekte varen(e) den påfølgende dagen. Men dessverre, skulle det vise seg det, at det å motta retur nummer, ikke skjer med den største selvfølge. Det skulle vise seg å ta 5, FEM ! dager å få dette nummeret, grunnen var tydeligvis systemet dems, da de mottok alle mine forespørsler jeg hadde gjort i løpet av disse fem dagene samtidig. Uten dette retur nummeret får man ikke sendt tilbake varer, da vil pakken(e) bli returnert til "offeret" ubehandlet.

 

Den 9. Januar var jeg så heldig å kunne returnere de komponentene databutikken.com ville ha, for feilsøking. Pågrunn av høna av en postfunksjonær på Holmlia postkontor den dagen, ble jeg ikke fortalt at faktura må vedlegges i plastlomme på utsiden, ved retur av disse komponentene. Grunnen er så enkel at tollen trenger dette, før de kan sende den ut av landet. Jeg ble informert om dette i et brev fra godssenteret, hvor de også ba meg fakse/poste denne fakturaen snarest mulig. 14. Januar, fem dager ekstra takket være slett kundebehandlig av Holmlia postkontor, var pakken i alle fall på vei til Sverige.

 

16. Januar bruker jeg hjemmesiden dems, for å forhøre meg om status på returnert vare, lite var det å høre fra dem. Dermed bestemte jeg meg den 18 Januar, for å ringe og høre hva som skjer, hvor hun spørr om kollinummer som jeg oppgir, og blir forsikret om at hun skal "kolla opp saken". Idag er det den 21. Januar, og nå har jeg virkelig grunn til å lure på hva som skjer. Noe jeg gjorde med, og ringte først posten i Norge, hvor jeg fikk telefon nummer til postens kundeservice i Sverige. De kunne konstantere at den lå og støvet på et tollkontor i Jønkøping, Svergie, fordi DATABUTIKKEN.COM ikke hadde fakset dem tilbake angående returen min. Det er slik at dersom det dreier seg om retur av varer, må mottaker bekrefte dette før den kan sendes til mottaker, databutikke.com i dette tilfellet. Så nå sitter jeg her, nesten 3 uker etter at jeg ville returnere det, og pakken har ikke engang ankommet leverandøren. Da kan man begynne å lure hvor lang tid hele prosessen skal ta. Maken til dritt butikk finner du sjelden.

 

MORALEN ER, ALDRI FINN PÅ OG BESTILL VARER HOS DATABUTIKKEN.COM, NÅR UHELLET ER UTE GJØR DEM PENT LITE FOR Å HJELPE.

 

En annen ting, de har nå bestemt seg kun for å besvare telefoner etter klokken 13.00, enda det står svar på hvit på deres hjemmesider at åpnings tiden er (kl. 9.00-11.45 og 13.15 - 16.00).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har helt enig med at databutikken.com har ELENDIG service. Jeg bestilte XP1800 og Asus hovedkort og fikk leveringsbekreftelse hvor det sto at varene var leverigsklare samme dag som jeg bestilte.

 

Greit nok, tenkte jeg og ventet på å få varene dagen etter. Men det har nå gått 5 dager og jeg har ikke hørt noe fra dem. De har dårlige datasystemer når det gjelder leveringsbekreftelser osv, lyver om at pakker er sendt når du tar kontakt med dem osv osv.

 

Dette er helt uakseptabelt.

 

Angrer sterkt på at jeg ikke kjøpte alt et annet sted, selv om det kostet 300-400kr ekstra der.

 

HOLD DERE UNNA DATABUTIKKEN.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-21 17:11, juzamsig skrev:

nei nei nei...bruk heller webshoper som e NSAFE merket. De er mye tryggere en de som ikker NSAFE merket. Jeg bruker bare multicom,komplett og psdata jeg(brae webshopper)


 

 

ps web suger :smile:

 

Det går ikke an å forander noe på ordren der!

 

Jeg bestillte en del deler der, og så var det en vare som ikke var på lager... umulig å få sletten den fra ordren... og så plutselig fikk jeg 3 lapper i posten... ps hadde sendt ut 3 av varene jeg hadde bestillt i 3 forskjellige pakker!!! møe porto ja..

 

Og så fikk jeg beskjed om at ordren var tom!!! via mail. Og så bestillte jeg ifra komplett...

 

 

Men SÅ! etter 1 uke+ så fikk jeg beskjed om at ordren var forandret fordi en annen var ikke var på lager enda! med SAMME ordrenummeret som den de hadde sagt var tom!

 

Så måtte jeg maile tilbake for at de kunne fjerne ordren manuelt... den er vel fjernet til slutt... tror jeg :eek:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-23 16:06, CFD skrev:

Ikke bruk databutikken.

Jeg bestilte 2 cpuer en tbird 1.3 og en XP1700.

Fikk 2 svidde cpu`er og når jeg sendte dem inn så sier dem at dette er min feil.


 

viss du greier å "svi av", som du seier, to prosessorar så er det nok fleire enn databutikken som hadde blitt mistenksomme... Viss det er sprekker i coren e.l. så har ein vel lite ein skulle sagt. Ein annan ting er om prosessoren er DOA eller rett og slett er dau (uten teikn på ytre skader)...

 

Det er jo noko dritt med dei amd-prosessorane at dei er så skjøre, men her må nok festemekanismen ta ein god del av skuld. Festemekanismen med 4 hol rundt socketen er jo absolutt å foretrekkje sånn sett.

 

per

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-22 10:50, ducktales skrev:

Jeg kjøpte en cd-brenner fra itbutikken. Det viste seg at det var noe feil med den og den ble sendt tilbake for reparasjon. Det tok 3 MÅNEDER før jeg fikk den tilbake, og da fikk jeg en ny brenner for ingen viste hvor den var. Det var siste gang jeg bestilte varer fra itbutikken!


 

Dette skjedde med meg og !!

 

Sendte inn en plextor 12x som var dum i hodet... den var sporløst vekke i 1 måned så fant de den på et lager i oslo !!

 

Og jeg var dum nok å kaste pakke lappen , alltid spar på pakkelappen fra posten !! den er deres garanti!

Lenke til kommentar

Vel...Siden dere synes datbutiken suger såpass, må jeg nesten dele denne historien her..hehe

 

Bestilte Xp1700+ og fikk denne etter 3 dager.

 

------------------------------------------------

 

 

Pga at Databutikken.com følger med på disse sidene har jeg valgt å sensurere resten.

---------------------------------------------------

_________________

AMD XP1700+ @ 1681 /XP2000+

Soltek SL-75 DRV-2 ,302Mhz Fsb

256Mb TwinMos, S4 32Mb

80Gb Wd Caviar

Windoze Xp pro

Sony 16XCdbrenner

 

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-01-23 18:37 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-01-23 18:40 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-01-23 19:01 ]

Lenke til kommentar

Hadde samme opplevelse som deg. Varen (et epox hovekort) hadde 1 måneds liggetid på Postens Godsenter på grunn av manglenede "tollpapirer".

 

Bare vent til du får regningen fra Postens Godsenter (kr 148) da vil du føle deg vel. Først 150 kr i poro + samme beløp for utfortolling.

 

Dette med toll og tull er noe av baksiden når man handler utenfopr Norge (Siden vi er utafor EU). Det er ok så lenge du slipper å returnere en vare, men hvis du må returnerer må du påregne:

 

300 kr i porto og toll

Laaang ventetid

 

Ellers så behandlet Datorbutikken saken raskt i mitt tilfelle, men Postens Godsenter har jeg mindre godt å si om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...