Gå til innhold

Hva er definisjonen av anthropromorphic

dahwan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte dette ordet i The Big Bang Theory av Sheldon. Finner det ikke i noen ordbøker på nettet. Tror det er skrevet riktig pga google's "Mente du?" funksjon.

Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hørte dette ordet i The Big Bang Theory av Sheldon. Finner det ikke i noen ordbøker på nettet. Tror det er skrevet riktig pga google's "Mente du?" funksjon.

Noen ideer?

Antropomorfisme er å tillegge det som ikke er menneskelig menneskelige egenskaper, f.eks Ole Brumm

Skrevet

Hvis for eksempel en stein er antropomorf vil det si at den minner om et menneske på en eller annen måte.

antropomorf antropomor'f a1 (av morf) menneskelignende a-e guder / ha et a-t gudsbilde

• 2 uker senere...
Skrevet

La merke til, etter å ha sett episoden på nytt, at han faktisk sier "anthropromorphize".

Jeg finner fortsatt ikke noe på det på google :p

Skrevet (endret)
La merke til, etter å ha sett episoden på nytt, at han faktisk sier "anthropromorphize".

Jeg finner fortsatt ikke noe på det på google :p

Har ikke sett episoden så jeg vet ikke i hvilken sammenheng han sier det, men "to anthropromorphize" betyr "å gi menneskelige egenskaper til".

Eksempel på en antropomorfistisk katt (fra shrek):

puss_in_boots_new_shrek.JPG

EDIT: Se E-Tons link.

Endret av FLarsen
Skrevet (endret)

Siden det er i språkkategorien, og sånn at ikke noen lærer feil her nå, det heter anthropomorphic, og ikke anthropromorphic :p

EDIT: hadde visst min egen lille feil der, gitt :p

Endret av WD
Skrevet (endret)
Siden det er i språkkategorien, og sånn at ikke noen lærer feil her nå, det heter anthropomorfic, og ikke anthropromorphic :p

Av samme grunn kan jeg opplyse om at det heter anthropomorphic og ikke anthropomorfic.

Endret av FLarsen
Skrevet (endret)
Av samme grunn kan jeg opplyse om at det heter anthropomorphic og ikke anthropomorfic.

Tabba meg ut der, ja. :!: Fiksa nå! :p

Endret av WD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...