Ruduz Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Renault 1997 Laguna stasjonsvogn: Airbaglampen lyser, samt at batterilampen og STOP lampen lyser..... I tilegg fungerer ikke vindus spylerne. Men det gjør viskerne. Har sjekket sikringene under rattet, men der så det bra ut. Hva kan være galt her? Og hva kan jeg gjøre bare for å få kjørt den hjem igjen nå i dag?? Takker veldig for hjelpen,-,-,-
gxi Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Du kan sjekke sikring 12 og 53. Førstnevnte skal være en 30A og står sansynligvis på undersiden av sikringsboksen (samme sted som relèer, dvs. åpne i bunn). Nummer to står fremme i motorrommet i en boks som står ved siden av batteriet. Klips av, og det står en rekke med store hovedsikringer som stort sett er 40A eller 60A.
Kalkveien Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Mulig dynamoen din er gåen også siden batterilampa lyser. Mål hvor mye den gir, kan ha en sammenheng
Ruduz Skrevet 4. april 2009 Forfatter Skrevet 4. april 2009 Jepp, oki. Da har jeg sjekket sikringer både her og der slik som du sa, men de så hele og fine ut. Siden jeg ikke har noe voltmeter her i Oslo så tenkte jeg skulle stikke på en bensinstasjon å låne noe utstyr om de hadde. Men da jeg var nesten fremme, så slukket pluttselig batterilampen og STOP lampen... Spylemotorene fungerte også igjen gitt. hmm kanskje det kan være et resultat av mange mange forsøk med å starte motoren (da det var noe drit med bensinpumpen) og batteriet hadde tappet seg veldig. Men jeg kjørte jo 14 mil etter dette... Dette var på natten, så jeg kjørte med fullt lys, radio og varme osv.. Kanskje det ikke ladet batteriet så mye på den turen? Vet ikke hvor langt jeg må kjøre for å lade batteriet på greit nivå igjen. Jeg håper ikke det er noe med dynamoen, kontakter eller hva det kan være
L O G I M A N Skrevet 4. april 2009 Skrevet 4. april 2009 Om batteriet er tappet ganske langt ned, kan det være greit å lade det opp med lader. Ladetid under kjøring varierer veldig ettersom hvor mye strøm som brukes,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå